زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حال‌وهوای چهارمین روز نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس 

  • کد خبر: ۴۴۴۵۲
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
حال‌وهوای چهارمین روز نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس 
چهارمین روز از نمایشگاه دستاور‌دهای استانی دفاع مقدس در چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با فعالیت پرشور غرفه‌ها و حضور بازدیدکنندگان همراه بود.

به گزارش شهرآرانیوز، چهارمین روز از نمایشگاه دستاور‌های استانی دفاع مقدس در چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با فعالیت پرشور غرفه‌ها و حضور بازدیدکنندگان همراه بود.
 

فضای متفاوت غرفه‌ها؛ از کتابخانه تا ماشین‌آلات راه‌سازی

در غرفه ویژه بانوان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، یک نمایشگاه نقاشی برپا بود. بانویی که از ۳۰ سال پیش تا کنون این آثار را خلق کرده بود، گفت: در زمان جنگ برای روحیه‌دادن به رزمنده‌ها تعداد زیادی نقاشی با مضمون دفاع کشیدم، زیرا جنگ به ما تحمیل شده بود و رزمند‌ه‌ها از کشور دفاع می‌کردند.
او بعد‌ها و پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی هم به نقاشی‌کشیدن با مضمون دفاع مقدس ادامه می‌دهد، اما در نقاشی‌هایش چیز‌های دیگری متبلور می‌شود که به پیامد‌ها و اتفاقات پس از جنگ مربوط می‌شود.
این بانوی نقاش حالا تعداد زیادی از آثارش را در غرفه بانوان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته است.
سنگر کتاب اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی غرفه‌ای است با چیدمانی شبیه به سالن مطالعه یک کتابخانه. صندلی‌های مطالعه سرتاسر غرفه چیده شده است و کتاب‌هایی با مضمون دفاع مقدس در بخش‌های مختلف غرفه به چشم می‌خورد.
یکی از مسئولان این غرفه با بیان اینکه اتفاقاتی را که در این چند سال افتاده است ارائه می‌کنیم، گفت: یکی از کار‌های ویژه ما رونمایی از مجموعه ۵ جلدی دل‌نوشته‌های سردار سلیمانی بود که به همت مردم در بخش‌های مردم کودک و نوجوان و در قالب دل‌نوشته تهیه شده است.
روی پیشخوان غرفه پایگاه بسیج اداره حمل‌و‌نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و امنیت جاده‌ای ماکت‌هایی از ماشین‌های سنگین بولدوزر‌های چوبی خودنمایی می‌کند.  
به گفته مسئول این غرفه آثار هنری روی پیشخوان مربوط به ماشین‌آلات استفاده شده سنگرسازان در جنگ تحمیلی است. او همچنین درباره بولدوزر و لودر این‌طور توضیح داد که این ماشین‌آلات نماد سنگرسازان بی‌سنگر است. او همچنین درباره برخی ماشین‌آلات صحبت کرد که در زمان جنگ در موقعیت‌های اضطراری راه می‌ساختند.
غرفه مؤسسه‌ای مربوط به خدمات حفاظتی‌امنیتی نیز از جمله غرفه‌های پربازدید نمایشگاه است. به‌گفته مسئول غرفه مؤسسه حفاظتی کارسازان نظام شرق کشور، آن‌ها  توانسته‌اند با نرم‌افزار‌ها و تمام محصولات دانش‌بنیان صدردرصد ایرانی تأمین امنیت را بیشتر کنند. «اولین کارمان نرم‌افزار واضح‌کردن تصاویر است که با واضح‌کردن تصاویر ثبت شده به‌وسیله دوربین‌های مداربسته چهره‌ها و پلاک‌ها و... قابل شناسایی می‌شود.»  او در ادامه محصولات ایرانی ضد‌سرقت غرفه را معرفی کرد که به‌گفته او از نظر کارکرد تضمینی بوده است و می‌تواند برای مردم امنیت زیادی را به ارمغان بیاورد.  
مسئول سازمان بسیج ادارت و کارمندان خراسان رضوی، سپاه امام رضا‌(ع) نیز که در غرفه‌ای به همین منظور حضور داشت در توضیح این غرفه گفت: در این غرفه به معرفی و تبیین خدمت‌رسانی جهادی می‌پردازیم که یکی از سنگر‌های مهم دوران پس از دفاع مقدس است.  
به‌گفته او هر روز به‌صورت زنده‌ ۴ نفر از مدیران کل که بیشترین ارتباط را با مردم دارند، در این غرفه حضور می‌یابند. حضور این مدیران از طریق فضای مجازی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود و سپس مردم در صورتی که سؤال یا مسئله‌ای داشته باشند، در آن زمان مشخص برای گفت‌وگو با مدیر کل مربوط در غرفه حاضر می‌شوند. به‌گفته این مسئول، با این کار این پیام به جوانان و نوجوانان انتقال داده می‌شود که اگر به اداره یا مرکزی مراجعه کردند و با کارمندی برخورد کردند که کارش را درست انجام می‌دهد، این اتفاق بر اساس همان تفکر جهادی و انقلابی است.

جذابیت غرفه‌های نیروی انتظامی و شهرداری برای بازدیدکنندگان

چهلمین نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کرده است. برخی بازدیدکنندگان را جوانانی تشکیل داده‌اند که با دقت از تک‌تک غرفه‌ها بازدید می‌کنند و گاه از متصدی غرفه سؤالاتی می‌پرسند. برخی بازدیدکنندگان هم خانوادگی به نمایشگاه آمده‌اند. یکی از این بازدیدکنندگان با اظهار خرسندی از اینکه نمایشگاه خیلی خوب و متمرکز برگزار شد، گفت: به‌نظر من اطلاع‌رسانی در شهر کم‌رنگ بود. گرچه با وجود شرایط کرونا احساس می‌کنم برگزارکنندگان خیلی خوب توانسته‌اند از پس این کار برآیند.  
از بین غرفه‌هایی که این شهروند بازدید کرده بود، تجهیزات ارتش برایش خیلی جذاب بود. او همچنین از وسایل نیرو‌های انتظامی به‌عنوان بخش‌های جذاب نمایشگاه یاد کرد.
یکی دیگر از بازدیدکنندگان که غرفه‌های نیروی انتظامی و شهرداری بیش از دیگر غرفه‌ها برایش جذاب بود، گفت: در بخش کشفیات و مبارزه با برخی مفاسد اجتماعی و حوزه دفاع مقدس غرفه‌های جذابی وجود دارد. همچنین از برنامه‌های غرفه شهرداری نیز لذت بردم. در این غرفه از افرادی که تجربه حضور در جنگ را داشتند دعوت شده بود که صحبت‌هایشان برایم جذاب بود.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->