از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
سرخط خبرها

توزیع واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی آغاز شد | گروه‌هایی که واکسن رایگان دریافت می‌کنند

  • کد خبر: ۴۴۷۳۲
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
توزیع واکسن آنفلوانزا در خراسان رضوی آغاز شد | گروه‌هایی که واکسن رایگان دریافت می‌کنند
رئیس مرکز بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از توزیع واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های هدف به طور رایگان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی گفت: اولین محموله واکسن آنفلوانزا عصر دیروز براساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل گرفته شد و از صبح امروز توزیع آن در مراکز بهداشت و درمان زیرپوشش این دانشگاه آغاز شده است.
وی افزود: گروه‌های هدف که به صورت رایگان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به‌ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ می‌باشند.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تأمین و توزیع واکسن آنفلوانزا در پاییز امسال با‌توجه‌به خطر تداخل و هم‌زمانی این بیماری با همه‌گیری جهانی کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی گفت: تعداد واکسن ارسالی از سال‌های قبل بیشتر است و گروه‌های هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوانزا از این بابت نگرانی نداشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.
بیماری آنفلوانزا دارای سه تیپ A، B، C است و مجموعه‌ای از ویروس‌های عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است، اما عمده بیماری آنفلوانزای انسانی از نوع و تیپ A است که در سال گذشته گونه H ۱ N ۱ بود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->