واهمه مرغداران از جوجه ریزی

  • کد خبر: ۴۴۷۵۱
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
واهمه مرغداران از جوجه ریزی
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یافته است، زیرا مرغداران به دلیل کمبود نهاده دامی از جوجه ریزی واهمه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون صرفا وعده تامین نهاده های دام و طیور را شنیده ایم و در عمل چیزی مشاهده نکرده ایم، اظهار کرد: به علت کمبود نهاده های دامی  قیمت این اقلام در بازار آزاد هر روز در حال افزایش است.

 

وی ادامه داد: کمبود کنجاله سویا و ذرت باعث شده که مرغداران از جوجه ریزی واهمه داشته باشند و پیش بینی می شود جوجه ریزی بیشتر از ۱۰۵میلیون قطعه در ماه نباشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: تولیدکنندگان با سرکوب قیمت توسط دستگاه‌های دولتی مواجه شده اند که ضرر زیادی به آنها می رساند. حتی اگر مسئولان و دستگاه های مربوطه به آنچه که می گویند، هم عمل کرده باشند؛ یعنی نیمی از نهاده های مورد نیاز این صنف را به نرخ مصوب تامین کرده  باشند که البته ادعای درستی نیست، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده با قیمت های که مورد تایید آنها است، فاصله دارد.

 

وی در ادامه گفت: با تامین نیمی از نهاده ها به نرخ مصوب هم برای تولیدکننده قیمت هر کیلو مرغ زنده حدود ۱۶ هزار تومان و مرغ گرم نیز ۲۳ هزار تومان تمام خواهد شد. اما در حال حاضر قیمت مرغ گرم  ۱۹  هزار تومان و مرغ زنده بین ۱۲ و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

 

اسدالله نژاد در پاسخ به این که گفته می شود برخی از واحدهای مرغداری نهادهای دولتی دریافت کرده‌اند اما جوجه‌ریزی نکرده و آن نهاده‌ها را در بازار آزاد فروخته اند، گفت: این ادعای درستی نیست و شدنی هم نیست. شایعه ای است که برخی افراد برای بدنام کردن صنعت طیور پخش کرده اند. کسی که می خواهد نهاده دولتی دریافت کند باید در سامانه سماصط(سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) ثبت نام کرده و حتماً باید مجوز جوجه‌ریزی از دامپزشکی دریافت کرده باشد. یعنی تحویل نهاده ها پس از جوجه ریزی انجام می‌شود. از آن طرف بعد از اینکه مرغ آماده شد باید از دامپزشکی مجوز تخلیه بگیرند و در کشتارگاه  نیز تایید شود. یعنی باید میزان جوجه‌ریزی، میزان نهاده دریافتی با میزان مرغ آماده کشتار هم خوانی داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->