شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

اولین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند

  • کد خبر: ۴۴۷۵۶
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
اولین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که به زودی شکلی از تاکسی‌های پرنده با کمک هواپیما‌های فوق سبک در مسافت‌های بین شهری در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز،دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که به زودی شکلی از تاکسی‌های پرنده با کمک هواپیما‌های فوق سبک در مسافت‌های بین شهری در کشور ایجاد می‌شود که با این کار «تحولی تاریخی و مهیج در صنعت جابه‌جایی ایجاد» خواهد شد.
 
اولین تاکسی‌های پرنده مهرماه به آسمان ایران می‌آیند
«منوچهر منطقی» گفته که توسعه حمل‌ونقل هوشمند یکی از اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و این کار ذیل برنامه‌های مختلفی در ستاد پیگیری می‌شود. یکی از آن‌ها اجرای طرح تاکسی هوایی است. پرنده‌های بین شهری که قرار است نقش تاکسی‌های زردی را بازی کنند که روزانه تعداد بالایی از شهروندان را برای رسیدن به مقصد جابه‌جا می‌کنند.

با اینکه مساله تاکسی‌های پرنده در دنیا نیز هنوز به طور کامل پیاده سازی نشده است و شرکت‌هایی مانند آئودی و ایرباس در تکاپوی راه‌اندازی کامل این طرح هستند، ولی به نظر می‌رسد ایرانیان نیز در این راه اقداماتی انجام داده‌اند تا فاز اولیه این موضوع در کشور راه‌اندازی شود.

در دنیا اوبر برای توسعه تاکسی‌های پرنده تلاش‌های متعددی انجام داده و چندی پیش مجموعه اسنپ نیز در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوایی در کشور است؛ موضوعی که البته مشخص نیست به کجا رسیده است.

حال منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این تاکسی‌ها گفته به خبرگزاری مهر گفته است: «فعلا قرار است از این نوع وسایل نقلیه در مناطق کم تردد استفاده شود. این کار اگر در استان‌ها و شهر‌های کمتر برخوردار هم قابلیت اجرایی داشته باشد، قطعا رونق اقتصادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.»

به گفته او، طرح تاکسی هوایی با هواپیما‌های ۴ تا ۱۹ نفره آغاز می‌شود. در این طرح همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شوند و هواپیما‌های موجود در این کلاس می‌توانند خدمات‌رسانی بیشتری داشته باشند. منطقی تاکید کرده این طرح پیش از انقلاب کلید خورده بود، اما به دلایل متعددی اجرای آن به تعویق می‌افتاد: «ما در ستاد این طرح را به صورت جدی پیگیری کردیم و با توان دانش‌بنیانهایمان توانستیم آن را به مرحله اجرا برسانیم.»

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرده فاز ابتدایی آن مهرماه آغاز می‌شود و فاز بعدی آن هم در بهمن‌ماه قابل اجرا است: «اجرای این طرح با کمبود‌هایی روبرو است، مثلا در حال حاضر سوخت این هواپیما‌ها از دیگر کشور‌ها تامین می‌شود. در صورتی که توان تولید داخلی آن وجود دارد و با توسعه این طرح، تولید داخلی آن اقتصادی خواهد شد.» بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ایران اگر بتواند برای تامین داخلی سوخت این هواپیما‌ها کاری کند، میزان پیشرفت طرح بیشتر می‌شود و اقدامات سرعت می‌گیرد.

با توجه به این موضوع که جزییات بیشتری در رابطه با این طرح ارائه نشده، مشخص نیست چقدر می‌توان این اجرایی شدن چنین طرحی را جدی گرفت.

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->