جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

رضایت ۶۰ درصدی شهروندان از اجرای شهرداری الکترونیک در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۸۰۱
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
رضایت ۶۰ درصدی شهروندان از اجرای شهرداری الکترونیک در مشهد
طبق اعلام سرپرست معاونت برنامه ریزی شهردار مشهد، درخواست های شهروندان با اتصال به سامانه سیبنا به صورت تضمینی پیگیری می شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد معتقد است مدیریت شهری در دوره اخیر برای طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی مردمی فرش قرمز پهن کرده است و دلیل این اظهارات را نیز اختصاص ۱۰ درصد از کل اعتبار عمرانی شهرداری مشهد به اجرای پروژه‌ها طبق نظر مردم اعلام کرد.

آیدا مهربان که روز گذشته برای پاسخ گویی به پرسش‌های مردمی در مرکز ۱۳۷ حضور یافته بود، در حاشیه این جلسه، به پرسش‌های خبرنگار شهرآرا پاسخ گفت. وی در واکنش به رسیدگی نکردن به درخواست‌های بعضی شهروندان در برخی مناطق شهرداری به بهانه کمبود بودجه گفت: متأسفانه بسیاری از این درخواست‌ها با معاونت برنامه ریزی مطرح نمی‌شود تا بررسی اعتبار و بودجه برای آن‌ها صورت گیرد.

وی افزود: برای درخواست‌های مردمی ردیف اعتباری خاصی اختصاص داده ایم. این ردیف اعتباری حدود ۱۰ درصد از اعتبار عمرانی کل مشهد است که به پروژه‌های درخواستی و پیشنهادی شورای اجتماعی محلات و «چشم شهر» اختصاص پیدا می‌کند. این اعتبار رقم بزرگی از سرجمع اعتبار و بودجه مدیریت شهری است و اگر فرایند‌های آن درست اجرا شود، تأثیر بسزایی در حل مشکلات شهروندان خواهد داشت.

وی بیان کرد: در این راستا، درخواست‌های مردمی پس از بررسی‌های لازم، چنانچه زیرساخت‌های لازم را داشته باشد، به سامانه سیبنا اتصال می‌یابد تا برای موارد یادشده ردیف اعتباری تعریف شود و در فهرست پروژه‌های شهرداری مشهد قرار گیرد. ثبت در این سامانه باعث ایجاد الزام و اجرایی شدن مطالبه یادشده می‌شود.

بهره برداری از دفاتر دانشگاهی تا ماه آینده

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مدیریت شهری به دنبال ایجاد بستری برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه‌ها و شهرداری است، اظهار کرد: این اتفاق یک معامله دو سربرد است و برای اجرای آن ارتباطاتی نزدیک با دانشگاه فردوسی، دانشگاه آزاد و مؤسسات غیرانتفاعی شهر داشته ایم؛ زیرا مدیریت شهری به این وسیله از دانش به روز در تحقق خواسته‌های شهروندان استفاده می‌کند و در مقابل برخی دانشجویان نیز پیش از فارغ التحصیلی یک تجربه ارتباطی با فضای کاری برقرار می‌کنند و از طرفی در کنار مسائل تئوری با واقعیت‌های محیط کاری آشنا خواهند شد.

وی گفت: تعامل با فضای دانشگاهی از گذشته وجود داشته است، اما دفاتر دانشگاهی با هدف شفاف‌تر شدن مکانیزم‌ها و ساختار این ارتباط و همچنین حرکت به سوی محصول محور کردن این تعاملات طی یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

ایجاد ساختار برای ارزیابی و سنجش عملکرد

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به انتشار دومین کارنامه عملکرد مناطق شهرداری مشهد گفت: این سند به ارزیابی عملکرد مناطق در سال ۹۸ می‌پردازد و مواردی از قبیل پاسخ گویی مناطق، صدور مجوزها، پایان کارها، انضباط مالی مناطق در هزینه کرد بودجه ها، جذب بودجه در مناطق، میزان رعایت برنامه زمان بندی در اجرای پروژه در رتبه بندی‌ها و سنجش ارزیابی آن لحاظ شده است.
 
مهربان ادامه داد: اداره برنامه بودجه و ارزیابی عملکرد به شکلی تخصصی و با هدف ارزیابی عملکرد فردی و سازمانی راه اندازی شده است. برای مدیریت شهری ارزیابی عملکرد سازمانی بر عملکرد فردی اولویت دارد؛ زیرا اگر سازمان کار خود را درست انجام دهد، افراد به فراخور تعریف درست فعالیت‌ها عملکرد صحیحی در قالب آن سازمان خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد سازمان‌های مختلف با همین شاخص‌ها در حال انجام است تا این شاخص‌ها به صورت جامع به برنامه عملیاتی میان مدت سازمان‌های شهرداری مشهد که ۶ بند ارزیابی دارد متصل شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در واکنش به انتشار دومین کارنامه عملکردی مناطق پس از گذشت ۳ سال از فعالیت پنجمین دوره شورای شهر گفت: فرایند این مسائل زمان بر است، اما زمانی که شاخص ها، معیار‌ها و دستورالعمل اجرای آن‌ها مشخص شود، ارزیابی آن با زمان کمتری انجام می‌شود. اکنون مدیریت شهری به ساختار و «پلت فرم» مورد نظر برای اجرای انجام ارزیابی‌های مختلف رسیده است و دراین باره بالغ بر ۱۰ جلسه با حوزه‌های مختلف برگزار شده است تا به شاخص‌هایی پذیرفتنی برسیم.

هوشمندسازی فرایند‌ها و رضایت شهروندان

مهربان ایجاد شهرداری الکترونیک را یک اتفاق مثبت شهری ارزیابی کرد و گفت: در بررسی‌ها به طور آماری ۶۰ درصد شهروندان از اجرای شهرداری الکترونیک در مناطق ۸ و ۱۲ رضایت داشته اند و برای بهبود این فرایند به دنبال ایجاد هوشمندسازی فرایند‌ها هستیم، یعنی باید فرایند‌ها را سبک کنیم و با حذف ارجاع و گردش‌های خطی و جایگزینی ارجاع‌های موازی در سیستم اداری، زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کوتاه‌تر کنیم.

تبدیل دیپلماسی رسمی به دیپلماسی شهری

وی در ادامه با بیان اینکه «آیتا» مرکز ارجاع فارسی زبانان ۳ کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است، تصریح کرد: محل استقرار این مؤسسه در تهران است، اما نزدیکی و موقعیت مکانی شهر مشهد و همچنین وجود ظرفیت‌های فرهنگی در این شهر باعث شده است مؤسسه یادشده به مشهد منتقل و به پایتخت فرهنگی فارسی زبانان تبدیل شود که اتفاق خوشایندی خواهد بود.
 
مهربان افزود: این مرکز فضای دیپلماسی را از حالت عمومی و رسمی به دیپلماسی شهری تبدیل می‌کند، یعنی صیانت و توسعه زبان فارسی در بستر کشور‌های فارسی زبان از این مرکز انجام می‌شود، اما با وجود وعده‌های جدی در این زمینه هنوز مجوز رسمی این مؤسسه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت شهری نرسیده است. وی درباره پروژه کارخانه نوآوری نیز گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار امسال به پروژه اختصاص یافته است و برای تکمیل آن حدود ۳۰‌میلیارد تومان دیگر نیاز است و اعتبار مازاد برای تکمیل این پروژه در اصلاح بودجه شهرداری لحاظ می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->