ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تفاهم فدراسیون فوتبال با وکیل مشهور اسپانیایی برای حل پرونده ویلموتس

  • کد خبر: ۴۵۲۸۷
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
تفاهم فدراسیون فوتبال با وکیل مشهور اسپانیایی برای حل پرونده ویلموتس
فدراسیون فوتبال برای برنده‌شدن در پرونده مارک ویلموتس در CAS به سراغ ۲ کمپانی وکالتی سرشناس رفته است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هرچند یک‌ماه‌و‌نیم پس از اعلام رأی فیفا در‌مورد پرونده مارک ویلموتس، دیگر این موضوع تیتر اصلی اخبار نیست؛ اما همچنان بزرگ‌ترین کابوس فوتبال ایران محسوب می‌شود. مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا این‌بار با استخدام وکلای درجه‌یک جهانی، در این پرونده مهم و حساس در دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) برنده شوند.
 
ویلموتس که در مدت کوتاه حضورش در تیم ملی ایران، نتایج ضعیفی کسب کرد، بعد از پرداخت‌نشدن مطالباتش، به فیفا شکایت کرد و فیفا هم فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو به این مربی بلژیکی محکوم کرد؛ مبلغی که معادل یک‌پنجم کل بودجه سالانه ورزش ایران است. این حکم بازتاب زیادی داشت و حتی بسیاری خواهان استعفای جمعی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شدند؛ اتفاقی که در‌نهایت رخ نداد و اکنون مدیران فدراسیون سخت در تلاش هستند تا در دادگاه CAS این حکم نقض شود. فدراسیون فوتبال که یک‌ماه پیش همکاری‌اش را با لودویک دلشات، وکیل سوئیسی، قطع کرد، اکنون با ۲ کمپانی حقوقی سوئیسی و اسپانیایی در تماس است تا از بین آن‌ها، یکی را برای دفاع در CAS انتخاب کند.
 
کمپانی حقوقی اسپانیایی که فدراسیون با آن‌ها تماس گرفت، روئیز-اوئرتا و کرسپو است که ریاست آن را خوان‌د‌دیوس کرسپو، یکی از وکلای معروف ورزشی دنیا، برعهده دارد. هرچند به نظر می‌رسد براساس روند قبلی پرونده، فدراسیون فوتبال کشورمان شانس چندانی برای پیروز شدن در این پروژه ندارد؛ اما مسئولان فوتبال ایران می‌توانند ادعا کنند نهایت تلاششان را برای فرار از عواقب فسخ قرارداد این مربی بلژیکی انجام داده‌اند. هنوز عدد مشخصی از رقم توافق کرسپو با فدراسیون فوتبال کشورمان منتشر نشده، اما شنیده می‌شود این عدد مشروط به پیروزی طرف ایرانی در دادگاه، پرداخت خواهد شد.


خوان د دیوس کرسپو کیست؟

خوان دیوس کرسپو، وکیل شصت‌ساله اهل والنسیا، در دنیای فوتبال به پیروزی در پرونده‌های زیادی که در طول دوران حرفه‌ای طولانی مدتش داشته، مشهور است و با بیش از ۲۰۰ پرونده در دادگاه داوری ورزش (CAS) و شرکت‌های حقوقی، یکی از برجسته‌ترین وکلای بین الملل ورزش به‌ویژه در حوزه قضایی فوتبال محسوب می‌شود. یکی از مشهورترین پرونده‌های او به ماه می‌۲۰۱۷ بازمی‌گردد که او موفق شد پیش از رأی کمیسیون تجدید‌نظر فیفا، رأی را به سود لیونل مسی و تیم آرژانتین برگرداند و در نتیجه محرومیت چهارجلسه‌ای او از دیدار‌های ملی به‌طور‌کامل لغو شد.
 
او وکالت باشگاه‌های متعددی در سراسر جهان را بر‌عهده داشت و همچنین وکالت بازیکنان در هنگام امضای قرارداد یکی از تخصص‌های اوست؛ از‌جمله بازیکنانی مانند زین‌الدین زیدان، گایزکا مندیتا، سرخیو آگوئرو، فرناندو مورینتس، پونزیو بازیکن ساراگوسا یا نیمار در هنگام جدایی از بارسلونا و پرداخت بند فسخ ۲۲۲ میلیون‌یورویی به لالیگا. فعالیت او همچنین در سایر رشته‌های ورزشی مانند بدمینتون، تکواندو، تنیس، هندبال، شنا، راگبی، بولینگ، بسکتبال و دوچرخه‌سواری نیز گسترش یافته و همچنین وکیل AIGCP (انجمن گروه‌های بین‌المللی دوچرخه‌سواران حرفه‌ای) بوده است.
 
کرسپو با داشتن شبکه قوی و ارتباط نزدیک با افراد تأثیرگذار و مهم دنیای فوتبال (جانی اینفانتینو، رئیس فیفا یکی از دوستان نزدیک او‌ست) حتی در سطح سیاسی از مشاوران مهم محسوب می‌شود: عضو هیئت‌رئیسه‌ای با تنها ۴ حقوقدان اروپایی منتخب یوفا و اتحادیه اروپا (گروه بررسی مستقل) برای مشاوره در‌مورد ورزش و آینده. او در زمینه ارائه گزارش در‌مورد جنبه‌های مختلف حقوقی فوتبال جهان، به ویژه در بخش نقل‌و‌انتقالات بین‌المللی و امضای قرارداد با بازیکنان زیر سن قانونی، قبل از ورود پارلمان اروپا فعال بود. با توجه به اینکه پیروزی در پرونده‌های حساس و مهم در‌CAS، علاوه بر جنبه‌های حقوقی، به ارتباطات و سیاست‌بازی‌های خاص خود نیاز دارد، فدراسیون می‌تواند امیدوار باشد که با استخدام خوان کرسپو یا کمپانی سوئیسی، دست پُرتری برای موفقیت در این پرونده پیچیده و پرهزینه داشته باشد.

همه این مباحث در حالی اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال کشورمان تمام راه‌ها را برای کاهش غرامت پرداختی به مربی نجیب بلژیکی! در پیش گرفته است. از داخل ساختمان فدراسیون هم خبر می‌رسد تیم کرسپو به سئول‌نشینان قول‌هایی را برای پیروزی در این پرونده داده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->