نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

سرجان ایوانوویچ : برگشتم کار ناتمام را تمام کنم

  • کد خبر: ۴۵۲۸۸
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
سرجان ایوانوویچ : برگشتم کار ناتمام را تمام کنم
دور جدید تمرینات تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا با حضور «سرجان»، جان گرفت
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آسمان‌خراش‌ها دوباره به‌خط شدند تا بعد از وقفه‌ای یک‌هفته‌ای به‌خاطر شوک ابتلای ۵ عضو تیم به ویروس کرونا، تمریناتشان را از سر بگیرند. مردان تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا که با خاطره عملکرد خوب در فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال، حالا انگیزه علاقه‌مندان به «توپ و حلقه» در شهر مشهد شده‌اند تا برای شروع لیگ جدید چشم بکشند، جدی‌تر از همیشه مشغول آماده‌سازی پیش‌فصل هستند. پارسایی‌ها حالا دوباره سرمربی موفق صربستانی را بالای سر خود می‌بینند و سرجان ایوانوویچ پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به ایران آمد و سر تمرینات تیم حاضر شد.
 
آویژه فصل گذشته با نمایشی درخشان نه‌تن‌ها شور‌و‌نشاط را به خانه بسکتبال مشهد آورد، بلکه توانست با قرار‌گرفتن در رتبه ششم جدول به دور پلی‌آف صعود کند و به اذعان بسیاری از کارشناسان این رشته ورزشی یکی از بخت‌های اصلی صعود به جمع ۴ تیم برتر ایران بود. مردان پارسا حالا به فکر سه‌امتیازی‌های ویرانگر بر سبد حریفان هستند تا بتوانند حق خودشان را از لیگ برتر امسال بگیرند؛ حقی که اگر نبود شیوع ویروس مرگ‌بار، شاید در فصل گذشته به دشتی تاریخی برای بسکتبال خراسان منجر می‌شد.


بسکتبال، یک تیم و دیگر هیچ

پروتکل‌های بهداشتی از همان دم درِ ورودی به‌سختی رعایت می‌شود؛ حوضچه ضدعفونی کفش و بعد از آن محلول ضدعفونی و تب‌سنج. سالن محل تمرین نیز تماما ضدعفونی شده است. آسمان‌خراش‌ها در صفی منظم زیر‌نظر محمد قیاسی و جانداری مشغول گرم‌کردن خود هستند. سرجان ایو‌انوویچ، سرمربی صربستانی، نیز که هنوز یخ آمدنش باز نشده، کنار زمین ایستاده و نظاره‌گر کار تیمش است. جعفر فلاح، مدیرعامل باشگاه، نیز در کنار مجید جلیلی و مدیررسانه‌ای باشگاه مشغول تماشای تمرین هستند. گویی هیچ مسئول دیگری بنا ندارد در شروع رسمی تمرینات مردان بسکتبال خراسان به سالن بیاید و خدا‌قوتی بگوید.
 
شب قبل هم جنجال بین هیئت بسکتبال و آویژه بالا گرفته و بازیکنان پشت در بسته خانه بسکتبال ماندند و تمرین تعطیل شده است. باوجوداین با دخالت اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت بسکتبال استان که گویی هنوز درگیر اختلافات شخصی آقای رئیس با مدیران آویژه است، سالن را در اختیار نماینده لیگ‌برتری بسکتبال مشهد گذاشته است.


مرد صرب و دغدغه‌های بازگشت به مشهد

مرد بلندبالای صربستانی با روی گشاده و خندان کنار زمین ایستاده است. وقتی با او از بازگشتش به ایران و قبول هدایت دوباره تیم در فصل جدید صحبت کردیم، گفت: در فصل گذشته کل تیم عملکرد خوبی داشت و توانستیم نتایج مطلوبی بگیریم؛ اما برنامه من یک برنامه دراز‌مدت بود و هدف‌گذاری که داشتم، برای یک فصل نبود. ما در فصل گذشته با کار زیادی که انجام دادیم، می‌توانستیم به جمع ۴ تیم بپیوندیم؛ اما مسئله کرونا پیش آمد و دیدید که همه‌چیز متوقف شد. سرجان ایو‌انوویچ افزود: ذهنیت من این بود که ما می‌توانیم به اهداف بالا دست پیدا کنیم، برای همین بود که به مشهد برگشتم تا کار نیمه‌تمام را تمام کنم.
 
ما می‌توانیم با کار زیاد به هدف‌های خوبی که دنبالش هستیم، برسیم. سرمربی صربستانی به جدایی برخی از ستاره‌های تیمش و خرید‌های جدید، این‌چنین اشاره کرد: اگر دقت کنید، در تیمی که پارسال ما با آن کار کردیم، بازی‌های اول نتایج خوبی نگرفتیم و می‌توانم بگویم تیم خوبی نبودیم؛ اما با کار و تلاش زیاد، تیم به شرایط ایده‌آل رسید.
 
قطعا عماد سلمانی، کورین هنری و تمام آن‌هایی که از ما جدا شدند، بازیکنان خوبی بودند، اما آن چیزی که مهم است، بحث تمرین و کار زیاد است. الان فرصتی برای بازیکنان جوان فراهم شده است که بتوانند خودشان را نشان دهند. ما به این جوانان اعتقاد داریم و مطمئنم با این تیم شرایط خوبی را در فصل پیش‌رو برای خودمان مهیا می‌کنیم.


سوپرلیگ بسکتبال؛ تورنمنتی برای جوانان

سرجان ایوانوویچ معتقد است لیگ برتر بسکتبال امسال، تورنمنتی برای جوانان است. او درباره شیوه برگزاری رقابت‌ها که طبق اعلام فدراسیون قرار است دور رفت به‌صورت متمرکز در تهران برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا ما مجبوریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. این مسئله‌ای است که برای همه تیم‌هاست و فقط مختص ما نیست.
 
ما نمی‌توانیم بگوییم این خوب است یا بد! وی افزود: چیزی که من به نظرم می‌رسد، آن است که سیستم برگزاری تورنمنت که ۲ بازی در ۲ روز انجام می‌شود، نیازمند آن است که تیم‌ها بدن‌سازی بهتری داشته باشند و وضعیت بدنی بازیکنان ایده‌آل باشد. در نتیجه تیم‌هایی که بازیکنان جوان داشته باشند، موفق‌تر خواهند بود و بازیکنانی که سن‌و سالشان بیشتر باشد، شاید در این نوع برگزاری رقابت‌ها کم بیاورند. تیم ما بازیکنان جوانی دارد و این به نفع ماست. ما باید برنامه‌های تمرینی‌مان را بر اساس این نوع برگزاری مسابقات بچینیم.
 
سرمربی صربستانی حالا برای رسیدن به موفقیت، اهداف مختلفی را برای باشگاه ترسیم کرده است. او در‌این باره اذعان کرد: واقعیت این است که من اعتقاد دارم اهداف را باید پله‌پله طراحی کرد. آنچه خیلی مهم است، تمرینات پیش‌فصل است. این یک ماه برای ما حیاتی است. اولین هدف ما این است که تیم بتواند به آمادگی کامل برسد. آخرین بازی که بازیکنان انجام دادند، مربوط به ۶ ماه قبل است و در نتیجه ما نیاز به چند بازی دوستانه داریم. بعد از این می‌توانیم به مرحله بعد فکر کنیم و بر اساس میزان آمادگی که داریم، هدف‌گذاری مان را انجام دهیم. ما سعی در کسب بهترین جایگاه داریم.


مدیرعامل آویژه صنعت پارسا:
فقط ۳۰ درصد افزایش بودجه داشتیم

مدیرعامل باشگاه فرهنگی‌ورزشی آویژه‌صنعت پارسا مشهد درباره وضعیت تیمش گفت: برآورد اولیه ما افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بودجه تیم بود. فکر می‌کردیم بتوانیم حداقل شاکله اصلی تیممان را حفظ کنیم، اما متأسفانه برخی تیم‌هایی که اوضاع مالی‌شان خیلی از ما بهتر است، با رقم‌های هنگفتی برخی بازیکنان ما را بردند.
 
جعفر فلاح افزود: با‌وجود‌این تقریبا تا ۹۰ درصد بازیکنان مدنظرمان را جذب کردیم. با ۲ بازیکن خارجی صربستانی هم توافق کردیم و ان‌شاءا... نزدیک مسابقات به ما اضافه می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی‌مان ۲ هفته تا ۲۰ روز قبل از شروع مسابقات ۲ بازیکن خارجی به تیم اضافه می‌شوند تا بتوانند به هماهنگی با سایر بازیکنان برسند؛ ولی این ۲ نفر زیر‌نظر سرجان ایوانوویچ، بدن‌سازی و کار بسکتبالی‌شان را در کشور خودشان انجام می‌دهند. گفته می‌شود حقوق روزانه بازیکنان خارجی پارسا عاملی است که مدیران این تیم از اضافه‌کردن زودهنگام ۲ صرب به ترکیب تیم خودداری کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->