پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بهترین «پیام» تاریخ

  • کد خبر: ۴۵۲۹۰
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
بهترین «پیام» تاریخ
وقتی فوتبال خراسان از حضور ملی ‌پوشان هم سود نبرد
امیرعباس واسعی | شهرآرانیوز؛ نوشتن از استاد فکری، سر خاطره‌گویی خیلی از دوستان قدیمی را باز کرد! خیلی‌ها تماس گرفتند و خیلی حرف‌ها زده شد، آن‌قدر که لازم بود یک بار دیگر این پرونده را باز و تتمه گفتنی‌ها را بگوییم. اگر از اتفاقات تلخ آن تیم نوشتیم، معنایش این نیست که آن تغییر‌و‌تحولات هیچ نکته مثبتی نداشت! آمدن سردار آجرلو و نیروی مقاومت و گرفتن امتیاز تیم پیام باعث شد همه بازیکنان سرباز در رده‌های ملی مجبور به حضور در مشهد و تیم پیام شوند. علی نوری کاپیتان تیم ملی نوجوانان، سید مهدی حسینی کاپیتان تیم ملی جوانان و علی چینی از تیم امید. حتی ستار همدانی و احمد مؤمن‌زاده که در تبریز و سپاهان خدمت کرده بودند نیز احضار شدند.
 
هم‌زمان جمعی از بهترین‌های ابومسلم نیز به پیام آمدند؛ عباس دهقانی، حسن صبری و.... پیام، رضا صاحبی را هم داشت که بعد‌ها در ذوب‌آهن آقای گل ایران شد. مهدی واعظی هم بود، همین‌طور هادی برگی‌زر. خلاصه اینکه بضاعت کامل فوتبال مشهد به علاوه بهترین‌های رده‌های ملی و باشگاهی ایران در پیام جمع شدند. بهزاد داداش‌زاده از پرسپولیس آمد، در کنار شهرام براتپوری و نیما نکیسا که فیکس تیم ملی بود. وحید رضایی، احمد مؤمن‌زاده، داریوش یزدانی، ستار همدانی و‌... که جملگی از مشاهیر استقلال شدند. وحید خداوردی، حسین ربیحاوی و‌.... این لیست تمامی و انتها ندارد. آن‌ها همه بهترین‌های فوتبال ایران در رده سنی و در پست خود بودند.
 
هدایت این تیم به مجید جلالی سپرده شد که آن زمان حرف‌های تازه‌ای از فوتبال مدرن می‌زد. در کنارش بزرگان خراسان مثل کاظم غیاثیان و سعید جوشش هم بودند. آن پیام عالی شروع کرد و در لیگ‌۷۵ به صدر جدول هم رسید؛ اولین صدرنشینی یک تیم خراسانی در لیگ ایران. آثار پیام در انتهای فصل پنجم شد؛ بهترین مقام در تاریخ فوتبال استان که تا آن روز سابقه نداشت و یک دهه بعد ابومسلم با عنوان چهارمی این رکورد را بهبود بخشید.
 
نگاه به امروز نکنید که تیم‌های شهرستانی مثل سپاهان و فولاد قهرمان می‌شوند یا تراکتور مدعی قهرمانی است. در ۵۰ سال اول تاریخ فوتبال ایران همیشه ۳ عنوان اول متعلق به تهرانی‌ها بود و اساسا یک عنوان داشتیم برای «بهترین تیم شهرستانی» سال؛ چرا‌که انگار هرگز قرار نبود یک تیم شهرستانی روی سکو برود! هرچه بود برای تهرانی‌ها بود و این بدعت با طلوع لیگ برتر حرفه‌ای در دهه‌۸۰ برای همیشه شکست و از بین رفت.
 
اما افسوس که این پیام هم مثل همه کارنامه مدیران فوتبال ما در این سال‌ها دوام و بقا نداشت. مدیران رفتند، آن پروژه رها شد و بعد‌ها لطمه‌ای که پیام و فوتبال خراسان از آن ماه‌عسل کوتاه‌مدت خورد، به‌مراتب بیشتر از شیرینی آن یک سال‌و‌نیم قدرتمند‌بودن و رقابت با بزرگان کشور بود. متأسفانه آن‌ها هم مثل بقیه، چون این‌کاره نبودند، بذری برای فردای فوتبال خراسان نکاشتند و زمین سوخته‌ای تحویل دادند و رفتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->