سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت دومین واکسن کرونا در روسیه

  • کد خبر: ۴۵۳۱۶
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
ثبت دومین واکسن کرونا در روسیه
در حالی که واکسنیاسیون با واکسن نخست روسیه برای کرونا در این کشور آغاز شده است، واکسن دوم کرونا نیز در روسیه ثبت شد.
به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، واکسن دوم کرونا در روسیه را مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژیک «وکتور» در نووسیبیرسک ساخته است و انستیتو فدرال ثبت مالکیت صنایع روسیه، روز پنجشنبه آن را ثبت رسمی کرد.

واکسن دوم کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته است و شرکت سازنده آن می‌گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می‌تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-۱۹ ایجاد کند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه موسوم به روس پاترب نادزور (نهاد دست اندر کار مبارزه با بیماری‌های عفونی در روسیه) روز گذشته از پایان مراحل آزمایش بالینی واکسن دوم کرونا خبر داده بود.

الکساندر ریژکوف رئیس بخش بیماری‌های عفونی مسری از حیوانات مرکز وکتور گفته است که واکسن اپی واک کرونا مصونیت مادام العمر نمی‌دهد و حداقل شش ماه فرد واکسینه شده را در برابر کووید-۱۹ مصون می‌کند.

وزارت بهداشت روسیه از یک هفته پیش کار ثبت واکسن جدید کرونا را آغاز کرده بود.

انتظار می‌رود این واکسن بر روی ۵ هزار نفر دارای سنین مختلف آزمایش شود.

واکسن نخست کرونا در روسیه به نام واکسن اسپوتنیک و پس از تزریق آزمایشی آن بر روی گروه‌هایی از داوطلبان، روز ۲۱ مرداد در روسیه به ثبت رسید.

این واکسن در سه مرحله آزمایش شد و در مرحله سوم ان که اوایل مهر ماه به پایان رسید، ۳ هزار داوطلب در مسکو شرکت کردند.

این واکسن توسط موسسه تحقیقاتی گمالیا و وزارت دفاع روسیه تولید شده است و برای واکسیناسیون مردم روسیه در همه مناطق این کشور توزیع شده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->