وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسراییل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد
سرخط خبرها

ربیعی: کرونا یک و نیم میلیون ایرانی را بیکار کرد | ۲۱ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال می‌شود

  • کد خبر: ۴۵۳۳۸
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
ربیعی: کرونا یک و نیم میلیون ایرانی را بیکار کرد | ۲۱ هزار میلیارد تومان صرف ایجاد اشتغال می‌شود
سخنگوی دولت گفت: دولت تا سال آینده با صرف حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بستر را برای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، «علی ربیعی»، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد پذیرایی در شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، گفت: دولت تا سال آینده با صرف حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان بستر را برای ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. بخشی از این اعتبار از مجموع ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و بخشی هم از منابع دیگر است که هم اکنون از سوی ستاد اقتصادی دولت برای این منظور سیاستگذاری شده است.

وی  اظهارداشت: این اعتبار با هدف حمایت از اشتغال متوسط پائین پیش بینی و توزیع خواهد شد و طبیعتا با پرداخت آن ضمن آنکه پایه پولی کشور افزایش نمییابد بلکه ایجاد اشتغال جدید هم در این سطوح جامعه شاهد خواهیم بود.

ربیعی گفت: توزیع این میزان اعتبار کمک خواهد کرد تا بتوان بخشی از اشتغال متاثر از بنگاه‌های آسیب دیده ناشی از کرونا را نیز دوباره احیاء کرد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمان شیوع کرونا تاکنون در کشور گفت در شوک نخست کرونا  دستکم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل دچار آسیب شد و در نتیجه یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گرفت و در پی آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم از کار بیکار شدند.

ربیعی افزود: هم اکنون دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند  و به محض تغییر وضعیت کرونا از حالت قرمز به عادی و گشایش‌های اقتصادی این تعداد نیرو آمادگی دارند به محل کارشان بازگردند.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه اشتغال مازندان مبتنی بر صنعت، کشاورزی و گردشگری است، گفت: کرونا بیشترین آسیب را به بخش خدمات گردشگری وارد کرد و به همین خاطر براساس بررسی‌ها و تمهیداتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیشیده شده، قرار است سفری به این استان انجام شود تا از نزدیک مسائل و مشکلات در این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد با از بین رفتن کرونا، گردشگری مازندران شاهد جهش باشد و دغدغه فعالان این صنعت نیز هر چه زودتر رفع شود.
 
منبع:ایلنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->