فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آتش سنگین در خانه مرد تنها

  • کد خبر: ۴۵۷۳۷
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
آتش سنگین در خانه مرد تنها
شامگاه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ نیز ماجرای یک خانه‌سوزی سهمگین در بولوار منتظری مشهد، آتش‌نشانان را به محل کشاند که ساعتی درگیر خاموشی این حریق سرسخت بودند. ماجرای این آتش‌سوزی زمانی حساس شد که پیکر نیمه‌جان، برهنه و نیم‌سوخته مردی جوان، درون حمام این منزل مسکونی پیدا شد.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ آتش‌سوزی تنها حادثه‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را مخفی کند، و دود ناشی از سوختن، از کوچک‌ترین سوراخ و روزنه‌ای راهش را به بیرون باز می‌کند. شامگاه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ نیز ماجرای یک خانه‌سوزی سهمگین در بولوار منتظری مشهد، آتش‌نشانان را به محل کشاند که ساعتی درگیر خاموشی این حریق سرسخت بودند. ماجرای این آتش‌سوزی زمانی حساس شد که پیکر نیمه‌جان، برهنه و نیم‌سوخته مردی جوان، درون حمام این منزل مسکونی پیدا شد.

بوی سوختگی اولش عادی بود، مثل سوختن غذای همسایه. کم‌کم بوی سیم سوخته هم به آن اضافه شد، تا اینجا موضوع برای اهالی ساختمان طبیعی بود. اما ماجرا از زمانی غیرطبیعی شد که علاوه بر بوی آتش، کمی دود هم از زیر در آپارتمان به داخل آمد و بیشتر شد. اهالی ساختمان که در خانه‌ها را گشودند، با ساختمانی غرق در دود روبه‌رو شدند. دودی غلیظ و سیاه که سینه‌ها را به خس‌خس می‌انداخت و اشک‌ها را جاری می‌کرد. یکی از اهالی بلافاصله با داد و فریاد به دیگر اهالی ساختمان اعلام کرد که تنها راه نجات از این دود مرموز، پناه بردن به پشت‌بام است.

دقایقی بعد ساکنان ساختمان سه‌طبقه که هنوز نمی‌دانستند، علت و منشأ دود کجاست، سراسیمه خود را به پشت‌بام رساندند. همین‌که موقتا خود را در امان دیدند، سریعا موضوع آتش و دود را به آتش‌نشانی گزارش دادند. از همان بالای ساختمان به راحتی می‌شد دید که دود از زیرزمین بیرون می‌آید.
ساعت نزدیک ۲۲ بود که آتش‌سوزی مهیب در بولوار منتظری به آتش‌نشانی مشهد اعلام شد و لحظاتی بیشتر نگذشت که گروه اطفای حریق ایستگاه چهلم از میدان جهاد و گروه امداد و نجات ایستگاه سوم از بولوار فلسطین به محل اعزام شدند.


آغاز مبارزه‌ای نفس‌گیر

شهروندان زیادی در محل تجمع کرده بودند که خودرو‌های آتش‌نشانی به محل رسیدند. آتش‌نشانان متوجه شدند که دودی غلیظ از زیرزمین یک ساختمان سه‌طبقه بیرون می‌زند و اهالی نیز برای حفظ جان به پشت‌بام پناه برده‌اند.

بلافاصله عملیات به دو شاخه اطفا و نجات تقسیم شد. نجاتگران با کپسول اکسیژن به راهرو‌های سیاه و تاریک ساختمان پا گذاشتند و خود را به پشت‌بام رساندند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که امن‌ترین مکان برای اهالی ساختمان همان پشت‌بام است. امدادگران وقتی متوجه شدند که هیچ فردی درون ساختمان نیست، از حادثه‌دیدگان خواستند تا پایان عملیات، از ورود به راهرو و آمدن به خیابان خودداری کنند.

گروه اطفای حریق نیز با شلنگ‌کشی به سراغ ساختمان غرق در آتش رفتند. دود ناشی از حریق مزاحم عملیات بود که هم‌زمان عملیات خروج دود با استفاده از تجهیزات لازم نیز آغاز شد. حدود یک ساعت زمان برد تا آتش‌نشانان توانستند حریق را از پای درآورند.
اما از آنجا که آتش‌سوزی در شرایط توسعه آتش به آتش‌نشانی اعلام شده بود، تقریبا تمام وسایل این منزل مسکونی سوخته بود.


کشف پیکر نیمه‌جان مردی جوان

با آغاز عملیات لکه‌گیری آتش به منظور پیشگیری از برگشت دوباره هیولای سرخ، یکی از آتش‌نشانان در حمام را باز کرد که متوجه شد فردی برهنه و نیم‌سوخته در کف حمام افتاده است.
با اعلام موضوع به سرپرست عملیات، بلافاصله اقدامات لازم برای نجات جان این فرد آغاز شد. اولین گام بیرون بردن مصدوم از زیرزمین داغ بود، موضوعی که در کمترین زمان ممکن اتفاق افتاد و این فرد به سطح خیابان منتقل شد.
در گام بعدی آتش‌نشانان عملیات احیای قلبی و ریوی را بر روی این فرد آغاز کردند که در این لحظه نیرو‌های اورژانس نیز به محل رسیدند.


انتقال مصدوم بی‌جان به بیمارستان

به گفته افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد، فرد مصدوم جوانی سی‌ویک ساله بود که بررسی‌های اولیه با حضور پزشک خانوادگی نشان می‌داد او جان باخته است. پیکر این فرد تحویل نیرو‌های اورژانس شد و با اینکه به تشخیص آن‌ها، این فرد جان باخته بود، اما با درخواست پزشک خانواده، او را به بیمارستان منتقل کردند.

آتش‌یار مصطفی حسن‌زاده با اشاره به اینکه فعلا نمی‌توان درباره علت مرگ اظهارنظری داشت، بیان کرد: پیگیری‌های بعدی نشان داد که این مرد جوان به تنهایی در این ساختمان زندگی می‌کرده است و احتمال اینکه آتش‌سوزی زمانی رخ داده که او حمام بوده است نیز وجود دارد. البته نمی‌توان در این باره نظر قطعی داد و بررسی‌ها به منظور روشن شدن علت حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی و عوامل انتظامی حاضر در محل آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول، خوشبختانه دیگر اهالی ساختمان مشکل خاصی ندارند. با عملیات بهنگام اطفای حریق، جلوی پیشروی آتش به دیگر طبقات نیز گرفته شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->