وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

وزیر بهداشت افغانستان از کنترل کرونا در این کشور خبرداد

  • کد خبر: ۴۵۸۱۱
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
وزیر بهداشت افغانستان از کنترل کرونا در این کشور خبرداد
سرپرست وزارت بهداشت افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در این کشور "تحت کنترل" درآمده و تنها ۲۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های افغانستان بستری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز - «احمدجواد عثمانی» سرپرست وزارت بهداشت افغانستان اظهارداشت: افغانستان از نظر شیوع این ویروس در وضعیت مناسبی قرار دارد و زندگی در این کشور به حالت عادی برگشته است و شمار واقعات مثبت و جان باختگان کرونا در این کشور کاهش یافته و شمار بهبودیافتگان بیشتر شده است.

 

سرپرست وزارت بهداشت افغانستان ادامه داد: میزان موارد مثبت در بین نمونه‌های مشکوک در هفته گذشته در افغانستان شش درصد بوده است.

 

این درحالی است که براساس آمار وزارت بهداشت شمار جان باختگان کووید ۱۹ نیز هفته گذشته تنها ۷ نفر بوده است.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده رسمی از سوی وزارت بهداشت افغانستان، شمار مبتلایان کرونا در این کشور به ۳۹ هزار و ۴۲۲ نفر و شمار جان باختگان از بیماری کووید ۱۹ به ۱۴۶۶ نفر رسیده است

 

او همچنین از مردم خواست از موج دوم کرونا نترسند، زیرا دولت آمادگی‌های لازم برای مقابله با این ویروس را دارد.

 

وی گفت: در زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تنها در کابل دو بیمارستان برای رسیدگی به بیماران آماده بود اما اکنون ۱۷ بیمارستان آماده مداوای بیماران هستند.

بازگشایی مدارس تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا نیست

عثمانی خاطرنشان کرد که همزمان با باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها از این نهادها نظارت خود را آغاز کردند و براساس بررسی‌های‌شان بازگشایی آنها هیچ تهدیدی برای شیوع ویروس کرونا نیست.

 

وی گفت که در نمونه گیری از ۵۵۰ فرد مشکوک در این نهادها تنها ده نفر نتایج‌شان مثبت بوده که کمتر از پنج درصد بوده است.

 

با آن هم سرپرست وزرات بهداشت گفت که ارزیابی آنها در کابل نشان داده که دانش آموزان در مدارس خصوصی ۵۵ درصد و در مکاتب دولتی تنها ۴۸ درصد از ماسک استفاده می‌کنند که باید این موضوع را جدی بگیرند.

 

وی افزود که دو تیم رسیدگی فوری برای گرفتن نمونه از افراد مشکوک در کابل و یک آزمایشگاه نمونه گیری با ظرفیت ۳۰۰ آزمایش در روز در بیمارستان فرانسوی‌ها در این شهر به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

 

این درحالی است که با شیوع ویروس کرونا در بهار امسال تمام مدارس و دانشگاه‌ها در افغانستان تعطیل شدند. در ماه اسد/مرداد نخست دانشگاه‌ها و بعدتر کلاس‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی و تمام کلاس‌های مکاتب خصوصی در آغاز ماه سنبله/شهریور بازگشایی شدند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->