سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود
سرخط خبرها

مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه منجر به کاهش فشار خون می‌شود

  • کد خبر: ۴۵۸۲۵
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه منجر به کاهش فشار خون می‌شود
تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده است که خوردن یک وعده غلات به ویژه جو دوسر و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز،  تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد آمریکا انجام شد به این نتیجه رسیده است که خوردن یک وعده غلات به ویژه جو دوسر و پوسته سبوس برای صبحانه منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می‌شود.

این مطالعه بر اساس تجربه‌ای بیش از ۱۵ سال انجام و حدود ۱۲ هزار شرکت کننده را که بیشتر بالای ۵۰ سال بودند، شامل شده است.

در این گزارش توضیح داده شده است که تعداد زیادی از شرکت کنندگان پزشک بین ۵۰ تا ۸۶ ساله بودند و بسیاری از آن‌ها در ابتدای آزمایش که شامل ۴ گروه بر اساس میزان غلات خورده شده برای صبحانه بود، از فشار خون بالا رنج می‌بردند.
 

کاهش فشار خون با غلات

دکتر «جنش کوچار»، یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق گفت: ما به طور قاطع نتیجه گرفتیم که کسانی که هیچ نوع غلاتی برای صبحانه مصرف نکرده بودند، همچنان از فشار خون بالا رنج می‌برند، این در حالی است که فشار خون افرادی که غلات را برای صبحانه به طور منظم مصرف می‌کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافته بود.
 
مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه منجر به کاهش فشار خون می‌شود
وی افزود: ما دریافتیم که هرچه سهم غلات در وعده غذایی بالاتر باشد، فشار خون پایین‌تر می‌آید.

این مطالعه نشان داد که فشار خون در افرادی که هفته‌ای یک بار غلات در صبحانه مصرف می‌کنند، ۷ درصد کاهش می‌یابد، در حالی که فشار خون در افرادی که بین دو تا شش وعده غلات در هفته برای صبحانه مصرف می‌کنند، ۱۲ درصد کاهش می‌یابد. افرادی که بیش از ۷ وعده غلات در هفته مصرف می‌کنند، حدود ۱۹ درصد فشار آنان کاهش می‌یابد.
 

تاثیر جو دوسر و پوسته سبوس بر فشار خون

همچنین تأکید شده است که انواع غلاتی که منجر به کاهش فشار خون  می‌شود، شامل غلات کامل مانند جو دوسر و پوسته سبوس هستند، نه غلات تصفیه شده مانند دانه‌های ذرت.
 

بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا

دکتر کوشنار گفت: ما به طور قاطع نتیجه‌گیری کردیم که خوردن غلات کامل خطر ابتلا به فشار خون بالا را که می‌تواند باعث بیماری‌های جدی قلبی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین بیماری‌های کلیه شود، کاهش می‌دهد.
 
مصرف این ماده غذایی در وعده صبحانه منجر به کاهش فشار خون می‌شود
وی افزود: واضح است که خوردن این غلات همراه با سبک زندگی سالم منجر به محافظت اثرگذار در برابر فشار خون و در نتیجه بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها می‌شود.

سبک زندگی سالم نیز شامل پرهیز از خوراکی‌هایی است که باعث افزایش فشار خون می‌شوند، مانند مصرف زیاد نمک در کنار انجام تمرین‌های ورزشی منظم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->