اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند
سرخط خبرها

نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ + تریلر

  • کد خبر: ۴۵۸۵۷
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ  + تریلر
در حالی که بیشتر بازی های ژانر بقا یا ارتشی از زامبی ها را در مقابلتان قرار می دهند یا موجودات فضایی را به جانتان می اندازند، The Long Dark شما را به نبرد سرمایی می فرستد که تا به حال مشابهش را ندیده اید. این عنوان ماجرای روزهای تلخ یک خلبان بخت برگشته است که هواپیمایش در یکی از دشت های کانادا سقوط می کند.
علی رضایی | شهرآرانیوز - بازی های سبک بقا یکی از ژانرهای محبوب در دنیای بازی های ویدئویی به شمار می رود و طرف داران زیادی دارد. تب این گونه آثار در پی موفقیت بازی DayZ فراگیر شد و سبب شد سازندگان بسیاری به این سبک روی بیاورند. زامبی ها یکی از المان های ثابت در خیلی از بازی های سبک بقا هستند، اما در حالی که بیشتر بازی های این ژانر یا ارتشی از زامبی ها را در مقابلتان قرار می دهند یا موجودات فضایی را به جانتان می اندازند، The Long Dark شما را به نبرد سرمایی می فرستد که تا به حال مشابهش را ندیده اید. این عنوان ماجرای روزهای تلخ یک خلبان بخت برگشته است که هواپیمایش در یکی از دشت های کانادا سقوط می کند. هیچ وسیله ارتباطی در اختیار شما قرار ندارد که اتفاق رخ داده را به مقر اطلاع دهید. تنها یک سری وسایل اولیه نیمه سالم در دست دارید که با ترکیب آن ها با سایر اجسام می توانید چوب دستی و ابزارهای اولیه درست کنید. هواپیمای شما سقوط کرده است. خودتان هم سردرگم و گیج هستید به طوری که اطلاعات درستی از جایی که در آن قرار دارید به یادتان نمی آید و تا چشم کار می کند برف و گاه جنگلی به رنگ سفید مشاهده می شود. چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و تا رسیدن اجل صبر کرد؟ اینجاست که طعم واقعی سبک بقا را می توان با تمام وجود مزه کرد.


نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ
 

 

گرم باشید تا زنده بمانید

 

نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ

 
بازی The Long Dark دارای 2 بخش جداگانه داستانی و Sandbox است. قسمت داستانی دست کم در چند ساعت اولیه به عنوان بخش آموزشی بازی عمل می کند. ماجرای این بخش از این قرار است که شما برای رسیدن به همسر خود در حال پرواز هستید که سقوط می کنید. حالا باید در کنار تلاش برای زنده ماندن، به دنبال پیدا کردن او هم باشید. سازندگان به خوبی توانسته اند با محدود کردن محیط های در دسترس در ابتدا و کم کم بزرگ تر کردن آن، مخاطب را در مسیر درست راهنمایی کنند و از گیج و گم شدن او در همان سرآغاز خودداری کنند.در این حین، آموزش هایی درباره نحوه آتش درست کردن، غذا و آب پیدا کردن و سازوکارهای دیگر بازی ارائه می شود. در بخش داستانی است که سازندگان توانسته اند قسمت هایی از پیش تعیین شده مانند گم کردن راه در میانه شب و طوفان برف را طراحی کنند که به خوبی می تواند نقاط قدرت بازی را به نمایش بگذارد و از طرفی، مخاطب را برای دست وپنجه نرم کردن با این مشکلات آماده کند.

 

پنجه در پنجه با سرما

 

نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ

 

در بخش Sandbox هدف شما مشخص است. بازیکن در سرزمینی پهناور قرار دارد و باید برای حفظ بقا با عوامل زیست‌محیطی دست و پنجه نرم کند. تیم سازنده تعریف جدیدی از نیازهای اولیه انسان ارائه داده است و برای زنده‌نگه‌داشتن شخصیتمان، باید خود را برای سخت ترین حالات ممکن آماده کنیم. اولین رکن اساسی در The Long Dark نیروی جسمانی تان است. پس فراموش نکنید اگر می خواهید از سرمای وحشتناک کانادا در امان بمانید، باید بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید. استودیوی هینترلند با آنالیز حرفه ای سیستم گرمایشی بدن انسان، شما را وادار می کند از گشت و گذار اضافی در مناطق ناشناخته دوری کنید و بدون آذوقه کافی دل به دریا نزنید زیرا در اثر سرمای شدید به یک آدم برفی تبدیل خواهید شد. سیستم چرخش آب وهوایی سبب شده است در طول روز به دنبال یافتن و کاوش باشید و در شب با دستاوردهای خود مکانی برای استقرار پیدا کنید. با اینکه محدودیتی وجود ندارد، پیشنهاد نمی شود شب ها را برای شکار حیوانات و تأمین غذا انتخاب کنید زیرا تاریکی مطلق و وجود حیواناتی گرسنه و درنده سبب می شود راه خود را گم کنید یا به قولی شکارچی، خود، طعمه شکار شود. هنگامی که به کاوش محیط می پردازید و جسم مجهولی را پیدا می کنید، از کنار آن عبور نکنید چون ممکن است با ترکیب همان جسم بتوانید یک سلاح جنگی یا یک وسیله کارآمد ابداع کنید.تعامل با محیط را دست کم نگیرید. اگر نخواهید با اکوسیستم موجود وفق پیدا کنید، کارتان زار است و خیلی زود از پا درخواهیدآمد. حیوانات وحشی در جای جای بازی حضور دارند و منتظر یک حرکت اشتباه از سوی شما هستند تا به زندگی شما پایان دهند.

تکاپو در دنیایی واقعی

 

نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ

 

در The Long Dark مثل بیشتر بازی های بقای دیگر، المان های واقع گرایانه بسیاری چون گرسنگی، تشنگی و خستگی دیده می شود. همچنین شخصیت شما بر اثر سقوط، جدال با حیوانات و سرما آسیب می بیند و بازی از شما می خواهد چون واقعیت، زخم های خود را با دقت کامل مداوا کنید. سطح واقع گرایی و جزئیات بازی به این موارد محدود نمی شود. لباس هایتان به مرور زمان پاره می شوند، حمل کوله سنگین به مدت طولانی می تواند شخصیتتان را مدتی خانه نشین کند و حتی زیاد ماندن در فضاهای بسته نیز از لحاظ روحی تأثیر منفی خودش را می گذارد .واقع گرایی بیش از حد بازی ممکن است در چند ساعت ابتدایی واقعا اذیت کننده باشد. شک نکنید که بارها در همان یکی دو روز اول خواهید مرد تا بتوانید برخی از ساده ترین اصول بقا در این جهان سرد و سوزناک را یاد بگیرید. حتی بخش داستانی نیز همه این نکات را به شما آموزش نمی دهد. اما واقع گرایی بازی در ترکیب با فضای سرد و خاص آن است که The Long Dark را به یکی از بهترین‌های سبک خود تبدیل می کند. هر تصمیمی که می گیرید و هر قدمی که بر می دارید، می تواند لحظاتی بعد باعث مرگتان شود.

 

وقتی هنر حرف اول را می زند

 

نگاهی به بازی The Long Dark | فریاد در یخ

 

از کیفیت جلوه های بصری The Long Dark نمی توان ساده گذشت. سازندگان در طراحی محیط به میزان چشمگیری از سبک هنری امپرسیونیسم بهره برده اند. این سبک که به بیان تصویری لحظه ها معروف است به اندازه کافی برای جذاب‌کردن بیابانی پوشیده از برف، روشن ترین سفیدی قابل تصور، کوهستان های خاکستری رنگ سر به فلک کشیده و پرتوهای نارنجی خیره کننده هنگام طلوع آفتاب، قدرتمند و تحسین برانگیز است. زمانی که در این محیط آمیخته با هنر قدم برمی دارید، افکت های صوتی به خوبی هرچه تمام تر به گوش می رسند. اگر هنگام طلوع آفتاب به سوی نقطه ای نامشخص حرکت کنید، صدای قدم های شما که درون برفی سرد فرو می رود سکوت حکم فرما بر جنگل را می شکند.در گرافیک The Long Dark تأکید بر قسمت هنری آن بوده است تا قسمت تکنیکی. با وجود کیفیت نه چندان بالا در مدل ها و بافت ها، حالت ظاهری آن یادآور نقاشی های آبرنگ است. سازندگان تصمیم گرفته اند به جای طراحی طبیعی، بر گرافیک فانتزی تأکید کنند، و سبک مخصوص خود را به وجود آورده اند که با حال و هوای بازی به خوبی هماهنگی دارد. صدا گذاری The Long Dark نیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است. به خصوص در حین گشت و گذار در محیط بیرون که صداهای مختلفی از جمله صدای راه رفتن بر روی برف، باد و بوران، تکان خوردن وسایل حمل شده و ... کاملا طبیعی و بجا به کار رفته اند.
 
 
تریلر بازی The Long Dark
 
 
 

 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->