نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

پیتزای مخصوص ترامپ با سس کرونا

  • کد خبر: ۴۵۸۵۸
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
پیتزای مخصوص ترامپ با سس کرونا
برخی‌ها رفتار ترامپ در خصوص پخش پیتزا و سیگار برای هوادارانش را «پوپولیستی» و فریبنده ارزیابی می‌کنند
ایمان فروزان‌نیا | شهرآرانیوز؛ از یازدهم ماه مهر که کرونا بیخ خِر ترامپ را هم گرفت، مردم آمریکا و رسانه‌ها با جدیت پیگیر وضعیت سلامت ترامپ هستند. این وسط ترامپ هم تا جایی که توانسته از مریضی‌اش بهره‌برداری تبلیغاتی کرده است.

ترامپ مثل بسیاری از اخبار مهم دیگر، خبر ابتلای خود و همسرش به کرونا و انتقالشان به بیمارستان را ابتدا در توئیتر اعلام کرد. این توئیت با یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار لایک بیشترین لایک را در بین تمام توئیت‌های او داشته است. واکنش‌ها به این خبر از ۲‌جنس حمایت و انتقاد بود؛ انتقاد از بی‌توجهی ترامپ به کرونا و سهل‌انگاری در پیشگیری از آن: «هنوز هم مردم را به‌علت پوشیدن ماسک مسخره می‌کنی؟
 
از اینکه ماه‌ها به مردم آمریکا دروغ گفتی شرمنده‌ای؟» ترامپ بعد از انتقال به بیمارستان چند روزی رسانه‌ها را در بی‌خبری گذاشت تا اینکه شنبه‌شب با انتشار ویدئویی از تیم درمانی بیمارستان قدردانی کرد. اما برای آقای پوپولیست توئیت‌کردن به اندازه کافی اقناع کننده نیست. ترامپ دیروز در یک حرکت عجیب برای ساعاتی از بیمارستان «والتر رید» بیرون آمد و سوار بر خودرو از مقابل هوادارانی که بیرون بیمارستان جمع شده بودند گذشت و برایشان دست تکان داد. او درباره این رفتارش گفته است: «تصمیم گرفتم برای خوشامدگویی به طرف‌دارانم که مقابل بیمارستان بودند، یک بازدید غافل‌گیرانه داشته باشم».

نیرو‌های ستاد تبلیغاتی ترامپ بعد از این بازدید سرزده، بین مردم جلو بیمارستان پیتزا توزیع کردند، آن هم بدون ماسک. ترامپ نشان داد حتی در لحظه ابتلا به کرونا هم می‌تواند به انواع روش‌های ممکن به این ویروس و پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از آن بی‌تفاوت باشد.

راستی اگر می‌خواهید بدانید چرا ترامپ برای این شو تبلیغاتی‌اش پیتزا را انتخاب کرده است، باید گفت رئیس‌جمهور هفتادساله آمریکا عاشق پیتزاست و به‌گفته خودش به‌صورت مداوم و چندین‌بار در هفته فست‌فود می‌خورد. ترامپ در یک مصاحبه تلویزیونی وقتی گزارشگر شبکه خبری سی‌ان‌ان از علت این علاقه می‌پرسد، ادعای عجیبی مطرح می‌کند که همه متخصصان علوم تغذیه را انگشت‌به‌دهان گذاشته است: «من عاشق فست‌فود هستم و بیش از آنچه فکرش را بکنید از این غذا‌ها می‌خورم، آن‌هم فقط به‌علت اینکه فست‌فود تمیزترین غذایی است که می‌توان تهیه کرد»! بعد هم با چهره‌ای پر از غرور ادامه داده است: «من یک انسان تمیز هستم و به پاکیزگی بسیار اهمیت می‌دهم، از این رو سعی می‌کنم تمیزترین غذا را برای وعده‌های غذایی خودم انتخاب کنم.»

رفتار‌های پوپولیستی ترامپ، آن هم وسط کرونا آن‌قدر زیاد است که صدای رسانه‌ها و فعالان فرهنگی سیاسی آمریکا درآمده است. مایکل مور، مستندساز صاحب‌سبک و شناخته‌شده آمریکایی، به‌تازگی در پستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «یک حقیقت مطلق درباره ترامپ وجود دارد. وی یک دروغ‌گوی ثابت‌قدم، محض، سرسخت، نترس و حرفه‌ای است، یک دروغ‌گوی پیاپی و ثابت‌شده.»

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش از بیمارستان، گفته است که به‌زودی از بیمارستان مرخص می‌شود و به سر کار خود در کاخ سفید باز خواهد گشت و کارزار انتخاباتی خود را ادامه خواهد داد. این وعده ترامپ درحالی است که هنوز درباره وضعیت سلامتی او گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌ها و محافل سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شود و عده‌ای باتوجه‌به دارو‌هایی که ترامپ در روز‌های گذشته برای درمان بیماری کووید ۱۹ مصرف کرده است، می‌گویند که به‌احتمال وضعیت بیماری او خفیف نباشد و بلکه باتوجه‌به سن بالا و چاقی، در ریسک بیشتری نیز باشد.

در ادامه پخش کردن پیتزا هم، مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، در بیرون از بیمارستان «والتر رید» واشنگتن که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای درمان کرونا در آنجا بستری است، در بین هواداران ترامپ پاکت سیگار رایگان توزیع کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->