تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد
سرخط خبرها

چرا رئیس‌جمهور جلسه امروز سران قوا را لغو کرد؟

  • کد خبر: ۴۵۸۸۳
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
  • ۱
چرا رئیس‌جمهور جلسه امروز سران قوا را لغو کرد؟
جلسه سران قوا که قرار بود امروز سه شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، در مجلس برگزار شود از سوی حسن روحانی رئیس جمهور لغو شد.
به گزارش شهرآرانیوز، گفته شده دلیل لغو این جلسه حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی و احتمال انتقال بیماری به حسن روحانی بوده است.

محمدباقر قالیباف ظهر روز دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) داشت و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفتگو کرد.

این دومین جلسه سران قوا بود که قرار بود به میزبانی رئیس مجلس برگزار شود؛ اولین جلسه سران قوا به میزبانی رئیس جمهور روز یکشنبه ۲۳ شهریور در ریاست جمهوری برگزار شد.

در همین حال و در پی لغو این جلسه، معاون دفتر حسن روحانی در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران با تاکید بر اینکه کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست، اظهار کرد: حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.
 
علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏ستاد ملی ‎کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقامات ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ی امور کشور در شرایط ‎بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند.

توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آن‌ها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند.

‏اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

‏کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهاد‌های تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد؛ ‏این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه. نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

در دشواری‌های کنونی و همزمانی ‎تحریم و بحران ‎کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.

حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.»

شامگاه دوشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند جلسه سران قوا قرار بود ظهر سه‌شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شود به درخواست رئیس جمهوری و به دلیل حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی طی روز‌های گذشته لغو شده است.

رئیس مجلس ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام داد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفتگو کرد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
باسلام و درود فراوان بر ریاست محترم مجلس ای قهرمان خداوند نگهدار شما ،،اینقدر شجاعت و دلیری داشتی که به کادر درمان از نزدیک خسته نباشید بگوید تشکر میکنم دست حق نگهدار شما،،،دیروز کلی برایت دعا کردم ،،،،
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->