شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

نگاهی به دیدارهای اشرف غنی در قطر | تلاش کابل برای گذشتن از بن بست مذاکرات صلح

  • کد خبر: ۴۵۹۱۰
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
نگاهی به دیدارهای اشرف غنی در قطر | تلاش کابل برای گذشتن از بن بست مذاکرات صلح
رئیس جمهور افغانستان که به قطر رفته است در دیدار با مقامات قطر، زلمی خلیلزاد و هیات افغانستانی مذاکره کننده صلح در رابطه با اهمیت گفت‌وگوهای صلح تاکید کرد، او گفت: راه‌حل اساسی بحران افغانستان در نظام جمهوریت است.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با سفر به کویت و در دیدار با شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر جدید کویت، درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابر، امیر پیشین این کشور را به دولت و مردم کویت تسلیت گفت.

 

او سپس کویت را به مقصد دوحه پایتخت قطر جایی که نمایندگانی از دولت افغانستان با نمایندگان طالبان در بن بستی به نام آغاز مذاکرات صلح گیر کرده‌اند ترک کرد.

 

نگاهی به دیدارهای اشرف غنی در قطر | تلاش کابل برای گذشتن از بن بست مذاکرات صلح


افغانستان خواستار روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه و جهان است

غنی ابتدا به دیدار شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز ال ثانی، صدر اعظم قطر رفت. نخست وزیر قطر در این دیدار گفت: قطر و افغانستان دو کشور دوست و برادرند و ما خواهان تامین صلح و ثبات پایدار و ترقی در افغانستان هستیم.

 

رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار گفت که افغانستان با تمام کشور‌های منطقه و جهان خواستار روابط دوستانه و استوار بر منافع دو جانبه است و مناسبات ما با کشور‌های همسایه با توجه به مشترکات و مقدساتی که داریم، برای ما اهمیت خاص دارد.

 

نگاهی به دیدارهای اشرف غنی در قطر | تلاش کابل برای گذشتن از بن بست مذاکرات صلح


خلیلزاد: دولت و طالبان به برقراری صلح در افغانستان متعهد هستند

در ادامه سفر غنی به قطر «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با وی درباره آخرین تحولات روند صلح با طالبان گفت‌وگو کرد.

 

خلیلزاد در توئیتی نوشت که در این دیدار همراه با ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان بر حمایت واشنگتن از افغانستان و روند صلح این کشور جهت ایجاد یک توافق سیاسی برای پایان دادن به جنگ تأکید شده است.

 

خلیلزاد افزود که افغان‌ها نباید فرصت به‌وجودآمده برای صلح را از دست دهند. سطح خشونت‌ها در افغانستان بسیار بالا است و  آمریکا برای کاهش قابل توجه خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس جامع و پایدار شود تلاش می‌کند.

 

نگاهی به دیدارهای اشرف غنی در قطر | تلاش کابل برای گذشتن از بن بست مذاکرات صلح


تاکید بر حفظ نظام جمهوریت در افغانستان

اشرف غنی در ادامه سفر خود به قطر در دیدار با اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با تاکید بر اهمیت حفظ نظام جمهوری در این کشور گفت: شما تیم وصل هستید، نه تیم فصل و مردم می‌خواهند شما به بحران چهل سال گذشته به‌گونه‌ی اساسی نقطه پایان بگذارید و ملت راه‌حل اساسی این بحران را در نظام جمهوریت می‌بیند. شما از نظم و نظام نمایندگی می‌کنید.

دیدار خلیل‌زاد با معاون سیاسی طالبان

در همین حال، محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از دیدار ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه و هیأت همراهش با زلمی خلیل‌زاد خبر داده است.

 

در این دیدار که بعد از ظهر روز گذشته انجام شده، جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان نیز حضور داشته است.

 

به گفته‌ی سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، در این دیدار در مورد «تطبیق خوب» توافق‌نامه‌ی صلح امریکا – طالبان صحبت شده است. دو طرف تطبیق این توافق‌نامه را برای حل مسأله‌ی افغانستان مهم خوانده‌اند.

 

اقدامات پس از امضای توافق‌نامه‌ی دوحه از دیگر موضوعات مطرح بحث دو طرف بوده است. به گفته‌ی محمدنعیم، دو طرف در این دیدار پیش‌برد مذاکرات مطابق متن و محتوای توافق‌نامه‌ی دوحه را ضروری دانسته‌اند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->