برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

ونتیلاتور ساخت پژوهشگران مشهدی، برنده مدال طلای جشنواره لندن شد

  • کد خبر: ۴۵۹۲۸
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
ونتیلاتور ساخت پژوهشگران مشهدی، برنده مدال طلای جشنواره لندن شد
پژوهشگران در قالب فعالیت شرکت دانش‌بنیان همراه با جمعی از استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ساخت ۴۰۰ دستگاه ونتیلاتور مورد استفاده برای کمک به تنفس مصنوعی بیماران مبتلا به ویروس کرونا شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ونتیلاتور (ventilator) یا دستگاه تهویه مکانیکی یک ابزاری پیچیده پزشکی با فناوری بالا است که برای کمک به بیماران دچار نارسایی شدید تنفسی از جمله مبتلایان به مراحل حاد بیماری کووید ۱۹ کاربرد دارد.

 

دکتر محمد غروی‌فرد افزود: آخرین فناوری‌های روز جهان در ساخت ونتیلاتور توسط پژوهشگران مشهدی بکار گرفته شده و آزمایش‌های بالینی این دستگاه پزشکی نیز در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با موفقیت صورت گرفت.


وی ادامه داد: ونتیلاتور ساخت پژوهشگران مشهدی در "جشنواره بین‌المللی نوآوری و صنعت ۲۰۲۰ لندن" نیز مورد تقدیر واقع شد و مدال طلای آن رویداد جهانی علمی پزشکی را از آن خود کند.


مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انسان در صورت توقف تنفس در عرض حداکثر ۱۰ دقیقه دچار آسیب‌های جدی مغزی و مرگ می‌شود بنابراین بکارگیری ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی در صورت مواجهه بیماران با خطر نارسایی تنفسی امری حیاتی است.

 

وی افزود: هم‌اینک بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که ریه بیماران را درچار نارسایی شدیی می‌کند، نیاز به وجود و بکارگیری دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از هر زمان دیگری است.

 

دکتر غروی ادامه داد: ونتیلاتور بخاطر پیچیدگی ساختار به راحتی قابل ساخت نیست، اما با این وجود پژوهشگران مشهدی نوعی ساده از آن را با همکاری "شرکت دانش‌بنیان مهراب فناور" به مدت ۳۰ روز ساختند که در امر درمان بیماران حاد کرونایی در این شهر اثرگذار بوده است.

 

وی همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین عملکرد را در حوزه تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ونتیلاتور داشته که کمک بزرگی به بیماران و کادر درمان بوده است.


دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، قطب بخداشت و درمان شمال شرق کشور است.


۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر در ایران بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۳۹۲ هزار و ۲۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

"پاندمی کرونا" در جهان تاکنون ۳۵ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۱۶ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۲۶ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۴۸۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.


در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۱۴ هزار و ۶۱۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.


بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشور‌های جهان دارد.

ونیتلاتور ساخت پژوهشگران مشهدی، برنده مدال طلا جشنواره لندن شد

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->