خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

بارش باران در نوار شمالی کشور و تهران | کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور

  • کد خبر: ۴۵۹۵۶
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
بارش باران در نوار شمالی کشور و تهران | کاهش محسوس دما در برخی نقاط کشور
کارشناس هواشناسی گفت: در استان های شمالی کشور و ارتفاعات تهران، هشدار‌هایی برای بارش شدید باران صادر شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد اصغری کارشناس هواشناسی با بیان اینکه کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان تهران ادامه دارد گفت: در استان‌های شمالی کشور از جمله گیلان و اردبیل و ارتفاعات تهران، امشب هشدار‌هایی را برای بارش شدید باران صادر کرده ایم.

او افزود: براساس خروجی مدل‌های هواشناسی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات شمال‌غرب و البرز مرکزی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: در این مدت در برخی نقاط استان‌های اصفهان، کرمان، یزد و دامنه‌های زاگرس جنوبی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز است.

او توضیح داد: همچنین روز جمعه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در روز‌های جمعه و شنبه در شمال غرب کشور افزایش نسبی دما و در شمال شرق کشور و استان تهران کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: دریای خزر روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج است و خلیج فارس هم روز جمعه مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره آخرین وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: تهران امشب ابری و گاهی همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است. فردا بیشترین دمای تهران ۲۱ درجه و کمترین آن ۱۲ درجه خواهد بود همچنین آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری و همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی تا پایان هفته با کاهش نسبی دما در مناطق مرتفع تهران بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی باد و گرد و خاک انتظار می‌رود و از روز شنبه کاهش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. همچنین رگبار باران، وزش باد و کاهش دما در نیمه شمالی و مناطقی از غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد.

بارندگی در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، تهران، البرز، قزوین و زنجان شدت بیشتری دارد. هشدار درباره آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی صادر شده است و باید از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->