واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

مستند «پرتره اصغر تقی‌زاده» ساخته شد

  • کد خبر: ۴۶۰۰۲
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
مستند «پرتره اصغر تقی‌زاده» ساخته شد
مستند پرتره اصغر نقی‌زاده آماده شد. این مستند روایتی از بزرگان سینما درباره اوست که بیشتر در نقش رزمنده در فیلم‌های دفاع مقدسی حضور داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، یاسر فریادرس، از ساخت مستند پرتره‌ای درباره اصغر نقی‌زاده خبر داد و گفت: در این مستند پرتره به فعالیت کاری و زندگی شخصی اصغر نقی‌زاده، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون پرداختیم. این مستند از زمان بچگی تا روزهایی که نقی‌زاده وارد سینما شده است را روایت می‌کند و از این نظر مستند پرتره جامعی درباره اوست. 

 

 

مستند پرتره اصغر تقی‌زاده ساخته شد

 

به گفته او همچنین در این فیلم مستند با کسانی که از نظر کاری به این هنرمند نزدیک بودند، گفت‌وگو کردیم؛ ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا کیانیان، گلعلی بابایی و ... از جمله افرادی‌اند که در برابر دوربین آمده و درباره اصغر نقی‌زاده صحبت کردند. 

فریادرس با اشاره به حضور نقی‌زاده در تعدادی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دفاع مقدس گفت: به بهانه سینمای اصغر نقی‌زاده نگاهی به حضور او در فیلم‌های دفاع مقدسی داریم؛ این که او چگونه به سینمای دفاع مقدس گره خورد و توانست در این بخش آثار فاخری داشته باشد. حاتمی‌کیا در گفت‌وگویی که درباره او داشت خیلی خوب در مورد این مسئله توضیح داد. 

بر اساس صحبت‌های تهیه‌کننده این مستند، روند تولید این فیلم مستند 70 دقیقه‌ای، 5-6 ماه طول کشید که عمده این زمان برای گرفتن مصاحبه با افراد مختلف بود. کارگردان این مستند، محسن نقی‌زاده، فرزند اصغر نقی‌زاده است؛ این اثر با مشارکت شبکه مستند و مرکز مستند سوره تولید شده است.

فریادرس در خصوص رونمایی از این مستند گفت: قرار بود این فیلم مستند در هفته دفاع مقدس رونمایی شود اما به دلیل بیماری کرونا و جلوگیری از برگزاری تجمعات امکان‌پذیر نشد؛ امیدواریم با بهبودی شرایط این مستند را در یکی از شب‌های خاطره دفاع مقدس با حضور رزمندگان رونمایی و از اصغر نقی‌زاده تجلیل کنیم. 

 


 

 بیشتر بخوانید: مستند «گِلک» بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو

 


 

براساس این گزارش، اصغر نقی‌زاده با حضور در فیلم «توبه نصوح» به طور حرفه‌ای وارد سینما شد و بعدها توانست در فیلم‌های دیگری چون «مهاجر»، «آژانس شیشه‌ای»، «خاکستر سبز»، «از کرخه تا راین»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و… بازی کند. وی در دوازدهمین دوره جشنواره فجر نامزد بهترین نقش دوم مرد برای بازی در فیلم «خاکستر سبز» شد.

او در مجموعه‌های تلویزیونی نظیر وضعیت سفید، خوش رکاب، خوش غیرت، معراجی‌ها و ... حضور داشته و آخرین کار او زیرخاکی است که ماه رمضان امسال از شبکه یک‌سیما پخش شد. 

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->