ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان کوهنوردان افغانستانی به ۱۶ قله مرتفع تهران صعود کردند + فیلم
سرخط خبرها

بن‌بست در مذاکرات صلح افغانستان در قطر | ۱۰ روز است که هیچ دیداری انجام نشده است

  • کد خبر: ۴۶۴۰۹
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
بن‌بست در مذاکرات صلح افغانستان در قطر | ۱۰ روز است که هیچ دیداری انجام نشده است
نشست‌های رسمی میان هیئت‌های مذاکره کنندۀ صلح جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه طی ده روز گذشته متوقف شده است و طبق سخنان نمایندگان هیات‌ها مشخص نیست گفتگو‌ها چه زمانی از سر گرفته خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز - روزنامه هشت صبح کابل با اعلام توقف دوباره مذاکرات صلح هیات نمایندگان دولت افغانستان با گروه طالبان در دوحه قطر نوشت: نظرات درباره دستور کار مذاکرات بین افغانستانی صلح به توافق نرسیده و اختلاف بر سر برخی موارد هنوز هم جدی است.
 
این روزنامه در ادامه نوشته است؛ در شرایطی که مذاکرات بین‌افغانستانی در آستانه ورود به ماه دوم آن است، گروه‌های تماس دو طرف از حدود ۱۱ روز پیش هیچ‌گونه دیدار رسمی برای نهایی‌سازی دستور کار مذاکرات نداشته‌اند.
 
هر چند برخی اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان با کاربرد واژه «بن‌بست» در شرایط کنونی مخالف‌اند، اما اکنون منابع در حکومت جنجال بر سر «تعیین مبنای مذاکرات» را بن‌بست می‌دانند.
 
گفته می‌شود که تلاش‌های دیپلماتیک مقامات خارجی نیز نتوانسته است این چالش را برطرف کند.
 
این روزنامه چاپ کابل در ادامه آورده است که تنها مذهب حنفی و توافقنامه صلح آمریکا با طالبان به عنوان اساس مذاکرات بعدی، دو مورد مهمی است که دو طرف کوتاه نیامده‌اند.
 
هیأت دولت افغانستان گفته است که آن‌ها برای دو موضوع فوق، جایگزین پیشنهاد کرده‌اند و طالبان تاکنون این جایگزین‌ها را نپذیرفته است.
 
در همین حال سرور دانش معاون رییس‌جمهوری افغانستان گفته است که به بن‌بست کشاندن مذاکرات فعلی دوحه با اصرار بیجا در مورد بعضی موضوعات دستور کار مذاکره و پیشنهاد بدیل توسط هیأت دولت، نشان می‌دهد که آن‌ها در موضع برتر هستند و طالبان از نگاه منطق در موضع دفاعی قرار دارند.
 
دانش افزوده است که هیأت دولت افغانستان به طالبان گفته است که مبنای مذاکرات نه مذهب بلکه باید قرآن، سنت و یا شریعت باشد.
 
نشست اولیه برای آغاز گفتگو‌های بین‌افغانستانی روز شنبه ۲۲ شهریور با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین در دوحه قطر برگزار شد.
 
این در حالی است که با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز مذاکرات، طرفین هنوز به توافق مورد قبول برای پایان دادن به چهاردهه مناقشه دست نیافته‌اند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->