افغانستان علاقمند به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف است

  • کد خبر: ۴۶۴۴۴
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
افغانستان علاقمند به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف است
معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در دیدار با هیأت ایرانی که به کابل سفر کرده است، بر اهمیت روابط دو کشور به ویژه همکاری‌های مرزی تأکید و اعلام کردند، آماده توسعه مراودات در زمینه‌های مختلف هستند.

به گزارش شهرآرانیوز - «میرویس ناب» امروز یکشنبه در دیدار با هیأت ایرانی که برای هماهنگی برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مرزی دو کشور به کابل سفر کرده‌اند، گسترش روابط دو کشور را مهم ارزیابی کرد.

 

وی با یادآوری اشتراکات دو کشور و اهمیت روابط افغانستان و ایران و تلاش دو کشور برای توسعه مناسبات گفت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک مرزی از اهمیت خاصی در این مقطع زمانی برخوردار است و یقین داریم که این نشست برای تأمین امنیت بیشتر مرزها، جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر اهمیت دارد.

 

میرویس ناب افزود که جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در امتداد مرزها برای توسعه بیشتر مبادلات تجاری میان دو کشور موثر می ‌باشد.

 

معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان همچنین گفت که‌ ما آماده توسعه همکاری‌ها هستیم و می‌‌خواهیم از همکاری ایران در زمینه‌های مختلف برای رشد اقتصادی کشور استفاده کنیم.

ایران آماده افتتاح خط آهن خواف- هرات تا ماه آینده است

«بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل نیز در این نشست گفت که کمیسیون مشترک نقش تسهیل‌کننده داشته و هیأت ایرانی از نهادهای مختلف ایران در این کمیسیون شرکت دارند که این نشانه عزم ایران برای همکاری در بخش‌های مختلف با دولت افغانستان است.

 

«سید حسین شفیعی» نماینده وزارت راه و شهرسازی ایران نیز گفت که ایران آمادگی دارد تا خط آهن خواف- هرات را در ماه آینده افتتاح کند و همچنین زمینه پروازهای متعدد بین دو کشور را فراهم نماید.

 

قرار است امروز ششمین نشست کمیسیون مشترک مرزی میان دو کشور برگزار شود و روی موضوعات مورد علاقه از جمله تأمین امنیت مرزها، هماهنگی‌های بیشتر بین مسولان مرزی، افتتاح پل دوم در مرز افغانستان و ایران در منطقه میلک،‌ بررسی روند اجرای پروژه بهبود مرزی و کمیساران مرزی سال ۱۳۳۵ میان دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->