هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی
سرخط خبرها

۵ خوراکی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند

  • کد خبر: ۴۶۴۵۸
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
۵ خوراکی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند
اگر به مشکل خواب دچار هستید، این خوراکی ها می تواند به بهتر شدن خواب شبانه شما کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، برخی خوراکی‌ها به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر بخوابید. در ادامه به برخی از آ ن‌ها آشنا می‌شوید:
 
سرکه بالزامیک

هنگامی که برای به خواب رفتن تلاش می‌کنید، خوردن غذا‌های غنی از ملاتونین ممکن است سلاح مخفی شما باشد. تحقیقات منتشر شده در Nutrients Journal نشان می‌دهد که ملاتونین می‌تواند به بهبود کارایی خواب کمک کند. علاوه بر این، این مطالعه بهترین منابع این ماده مغذی را نیز شناسایی کرد که یکی از آن‌ها سرکه بالزامیک بود.

پسته

طبق تحقیقات انجام شده توسط Nutrients Journal، مغز‌ها و به ویژه مغز‌های پسته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین هستند. مصرف چند دانه پسته می‌تواند به خواب شما کمک کند.

بادام

نشریه Medical News Today بادام را به عنوان منبع عالی ملاتونین شناسایی کرد. با این حساب، خوردن چند دانه از این مغز‌ها می‌تواند تفاوت چشمگیری در نحوه خواب شبانه شما ایجاد کند.

برنج

هنگامی که شام می‌پزید، مواد زیادی وجود دارد که دوز ملاتونین سالم به شما می‌دهد. محققان ژاپنی برنج را منبع خوبی از این ماده مغذی تقویت کننده خواب دانستند. البته اگر رژیم کاهش وزن دارید، بهتر است در مصرف برنج زیاده روی نکنید و به چند قاشق برنج کته بسنده کنید.

توت فرنگی

طعم ظریف توت فرنگی غیرقابل انکار است. تحقیقات Nutrients Journal نشان می‌دهد که توت فرنگی‌ها غنی از ملاتونین هستند.

منبع: جماران

بیشتر بخوانید:
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->