تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

پسر احمد شاه مسعود درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت

  • کد خبر: ۴۶۵۵۳
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
  • ۲
پسر احمد شاه مسعود درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت
احمد مسعود فرزند احمد شاه مسعود با انتشار پیامی درگذشت استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت، در بخشی از این پیام آمده است، استاد شجریان توانست با هنرش میراث عظیم فرهنگی ما را از فراموش‌شدن رهایی بخشد.

به گزارش شهرآرانیوز - احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود در پیامی درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

 

در این پیام آمده است:

 

با اندوه و درد آگاهی یافتم که استاد محمد‌رضا شجریان، آوازخوان نامدار ایرانی و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فرهنگی ایران‌زمین، چشم از جهان فرو‌بست و با هفت‌هزار سالگان سربه‌سر شد. استاد شجریان با آنکه از نظر تبار ایرانی بود اما در عمل راوی فرهنگ و هنری بود که به همان اندازه که طعم نیشابور و مشهد را داشت، بوی بلخ و بخارا را نیز می‌داد.

 

او در درازای عمر پربارش هویت و عظمت تاریخ مشترک حوزه تمدنی ما را با صدا و هنرش آیینه‌داری کرد. استاد شجریان به‌خوبی توانست میراث عظیم فرهنگی ما را با صدا و موسیقی جان‌پرورش از فراموش‌شدن رهایی بخشد و چندین نسل را با اشعار حافظ و سعدی و مولانا و خیام و عراقی دمساز سازد.

 

بدون شک این کار با توجه به اینکه جریان‌هایی نیرومند سرگرم جداساختن جوانان ما از میراث فکری و فرهنگی کهن ما هستند و دشمنانی پرشمار و قوی در کمین نشسته‌اند تا به این میراث سترگ بشری آسیب برسانند، ارزشی مضاعف می‌یابد.

 

بدون شک نام استاد شجریان به‌عنوان هنرمندی مبتکر و خلاق در یاد و خاطره ادب و هنر این حوزه تمدنی درخشان و پرابهت باقی خواهد ماند. این‌جانب ضمن عرض تسلیت به خانواده استاد شجریان و مردم هنر‌دوست ایران و نیز مردمان حوزه مشترک فرهنگی، روان آن بزرگمرد هنر را شاد و یادش را جاودانه می‌خواهم.

 

پس از انتشار خبر درگذشت استاد محمدرضا شجریان دوست داران او در افغانستان با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان دادند. همچنین نخبگان فرهنگی و سیاسی این کشور هم در پیام‌هایی جداگانه فقدان این استاد موسیقی را تسلیت گفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میرعلی خجندی بیرجندی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
1
سپاس فراوان به تو ای شیرزاده خراسان شرقی و افتخار ایرانی نژاد ها که مایه افتخاری مایی از پنجشیران تا غرب ایران .

انشالله در امان خداوند باشی و خداوند نگهبان تو باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
امروز در پی آخرین اخبار از پنجشیر بودم که، این پیام راخواندم ، طالبان دوباره بر افغانستان مسلط شده ، تو را نمی دانیم که کجایی ؟ می دانم چون من ایرانیان زیادی نگرانت هستند ،دنیای عجیب را ببین ...مدتی از تسلط طالبان بر افغانستان نگذشته که خبر شهادت یکی از اساتید موسیقی افغانستان به دست جنایتکار طالبان تایید شده ، نزدیک یک سال عجیب گذشت و سال عجیب تر پیش رویمان ، خدا حافظ و پناه تو ، یارانت و همرزمانت ، در سرتاسر جهان مردمانی که در پیکار برای آزادی هستند پرتوان و پرامید باشند ... الهی آمین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->