معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

حرکت دانشگاه‌ها در مسیرکارآفرینی

  • کد خبر: ۴۶۶۲۹
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
حرکت دانشگاه‌ها در مسیرکارآفرینی
سید حسین موسوی رئیس مراکز رشد دانشگاه فردوسی
موضوع دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که ارتباط تنگاتنگ‌تری با کارآفرینی دارند جریانی جهانی است که در کشور ما هم شکل گرفته است و دانشگاه‌های کشور در حال حرکت به این سمت هستند. یکی از نمود‌های این حرکت ایجاد مراکز رشد و فناوری دانشگاهی است. در واقع، یکی از اقدامات دانشگاه‌ها در این زمینه ایجاد بستری برای تعریف فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری است که از دل ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان بیرون می‌آید. در همین زمینه، برای نمونه، در دانشگاه فردوسی علاوه بر ۴ مرکز رشد، ۳ مرکز توسعه فناوری هم راه اندازی شده است و چهارمین مرکز توسعه فناوری هم به‌زودی افتتاح خواهد شد. در مجموع، با توجه به ظرفیت‌های شهر مشهد، اقدامات خوب و ویژه‌ای در این دانشگاه در حال انجام است. در واقع، همه دانشگاه‌های کشور دغدغه اشتغال را دارند و شاید بتوان گفت تنها فضا‌هایی که ظرفیت ایجاد اشتغال پویا برای دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری را دارد مراکز رشد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری است. به همین دلیل، طی سال‌های گذشته، در مجموعه وزارت علوم، نگاه ویژه‌ای به این موضوع در حال شکل‌گیری است و به دنبال کاربردی کردن فضای تحصیلی دانشجویان هستند. حتی در رشته‌های علوم انسانی که در نگاه اول شاید نتوان کاربرد‌های بازار کار چندانی برای آن تعریف کرد، اقداماتی انجام شده است. در واقع، دانشگاه فردوسی اولین دانشگاه کشور است که در آن مرکز رشد تخصصی علوم انسانی نیز راه‌اندازی شده است.
 
علاوه بر این، یکی از نیاز‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز که ارتباط با صنعت و بازار است تا اندازه‌ای از سوی دانشگاه پوشش داده می‌شود. در تلاش هستیم در این حوزه هم نقش‌آفرینی مفیدی داشته باشیم. البته دانشگاه به‌تن‌هایی نمی‌تواند همه نیاز شرکت‌ها را در این زمینه پوشش دهد. دیگر سازمان‌ها و خود صنایع هم باید در این زمینه همکاری مطلوب داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->