حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

رونمایی فدراسیون از روش تازه برگزاری لیگ برتر بانوان | ۶ روز مسابقه، ۱۴ روز استراحت

  • کد خبر: ۴۶۶۴۳
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
رونمایی فدراسیون از روش تازه برگزاری لیگ برتر بانوان | ۶ روز مسابقه، ۱۴ روز استراحت
فدراسیون هندبال برنامه مرحله اول لیگ برتر هندبال بانوان را که ۶ روز دیگر آغاز می‌شود، اعلام کرد.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ فصل جدید لیگ برتر هندبال رنگ‌وبویی دیگر نسبت‌به سال‌های قبل دارد؛ نحوه برگزاری مسابقات و جدول کاملا متفاوت است. فدراسیون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌علت سفر‌های مکرر بازیکنان در دیدار‌های رفت‌وبرگشت امسال، مسابقات را به‌صورت‌متمرکز برگزار خواهد کرد به‌طوری‌که تیم‌ها دور نخست را در تهران حاضر می‌شوند و در مدت ۶ روز به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ سپس به آن‌ها ۱۴ روز استراحت داده خواهد شد تا در آن مدت تمرینات آماده‌سازی و برنامه‌های ریکاوری را دنبال کنند و سپس دور دوم رقابت‌ها در شهری دیگر به‌طورمتمرکز برگزار می‌شود.

مشهدی‌ها امسال با یک تیم یعنی اشتادسازه، قهرمان فصل گذشته، در رقابت‌ها حاضر شده‌اند و نماینده دیگر مشهد در فصل گذشته به‌دلیل مشکلات مالی زیاد و نتایج ضعیف، لیگ را نیمه‌تمام رها کرده و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

اشتادسازه بازهم حضور نشمین شافعیان، مربی باتجربه، را در کنار خود دارد و باوجود جداشدن تعدادی از ملی‌پوشان فصل گذشته توانسته است ترکیبی از یک تیم مدعی قهرمانی را ایجاد کند.
لیگ امسال ۸ تیم دارد که در گروه اول تیم‌های اشتادسازه مشهد، کربنات‌سدیم فیروزآباد، بهبهان و فولادمبارکه سپاهان و در گروه دوم تیم‌های شهیدشاملی کازرون، سنگ‌آهن بافق، ذوب‌آهن اصفهان و تأسیسات دریایی تهران قرار دارند. شروع مسابقات از ۲۸مهر است و ۲۷مهر ورودی تیم‌هاست.
 
بازی افتتاحیه فصل جدید با جدال ۲ تیم اشتادسازه و سپاهان اصفهان در روز دوشنبه ۲۸ مهرماه خواهد بود. مشهدی‌ها یک روز استراحت دارند و سپس چهارشنبه ۳۰ مهرماه برابر تیم بهمن بهبهان به میدان می‌روند. آخرین دیدار اشتادسازه نیز در روز جمعه دوم آبان‌ماه پیگیری می‌شود که باید با تیم کربنات فیروزآباد رقابت کند. ۴ تیم دیگر نیز روز شنبه بازی خواهند داشت و پس‌از آن، اولین مرحله از لیگ به پایان می‌رسد. تیم‌ها بعداز این مرحله، به استراحت و ریکاوری می‌پردازند تا بعداز ۲ هفته، دوباره برابر حریفان خود به میدان بروند.


از همه هندبالیست‌ها و مربیان PCR، گرفته می‌شود

جدا از نحوه برگزاری فنی لیگ، بحث اسکان و غربالگری اعضای تیم‌ها مباحث مهمی است که مسئولان مسابقات باید آن را در نظر بگیرند. در بین لیگ‌های ورزشی بانوان، پس‌از لیگ بدمینتون که ورزشی انفرادی محسوب می‌شود، اولین لیگ ورزش گروهی است که قرار است در این شرایط ویژه آغاز شود. الهام سلوکی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هندبال، درباره پروتکل‌های بهداشتی می‌گوید: باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌های مربوط به برگزاری مسابقات براساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و از بازیکنان تیم‌ها پیش‌از حضور در سالن مسابقات تست PCR گرفته می‌شود. قرار است برای جلوگیری از هرگونه مشکلی، بازیکنان تیم‌ها ۳ روز قبل‌از زمان آغاز رقابت‌ها، در تهران و هتل‌های تأییدشده فدراسیون مستقر شوند و تست PCR از آن‌ها گرفته شود.


رایزنی برای پوشش تلویزیونی و رادیویی

سلوکی همچنین تصریح می‌کند: ازآنجاکه هدف باشگاه‌ها از حضور در رقابت‌های لیگ علاوه‌بر حمایت از بانوان ورزشکار، رسیدن به منافع اقتصادی نیز هست، برای پوشش رسانه‌ای به‌خصوص تلویزیونی و رادیویی این مسابقات، کمیته روابط‌عمومی رایزنی‌هایی را انجام داده است. در جریان مسابقات هم میزبان خبرنگاران و گزارشگران اصحاب رسانه‌های مختلف خواهیم بود.

وی خاطرنشان می‌کند: استقبال بی‌نظیر باشگاه‌ها از حضور در رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان خوب بود. باوجود اینکه تیم‌های نفت‌وگاز گچساران، کیش‌ایر و طرقبه مشهد از حضور در رقابت‌های لیگ برتر امسال حذف شدند، به‌سرعت باشگاه‌های متقاضی و علاقه‌مند به حمایت از هندبال بانوان را به‌عنوان جایگزین معرفی کردیم. بازیکنان ملی‌پوش به‌خوبی در تیم‌ها تقسیم شده‌اند و این رقابت‌ها می‌تواند عرصه خوبی برای قدرت‌نمایی آن‌ها باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->