انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نیاز کشور به سالیانه ۱۶ هزار تن «ملت بلون» برای تولید ماسک

  • کد خبر: ۴۶۸۲۹
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
نیاز کشور به سالیانه ۱۶ هزار تن «ملت بلون» برای تولید ماسک
کشور سالیانه به ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن منسوج بی‌بافت ملت بلون (Melt Blown Nonwoven) به عنوان ماده اولیه برای تولید ماسک، فیلترهای صنعتی و برخی محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه نیاز دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ملت بلون از صنایع میان‌دستی در صنعت نساجی محسوب می‌شود که از یک لایه الیاف کوتاه، با قرارگیری به‌صورت جهت‌دار یا تصادفی، تشکیل شده و با توجه به چگونگی قرارگیری و اتصال الیاف، مهمترین خاصیت این محصول، فیلتر کردن ذرات (فیلتراسیون) است.

از این محصول به عنوان مواد اولیه تولید ماسک، فیلترهای صنعتی و برخی محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه (به‌میزان کم) استفاده می شود.

 

عمده مواد اولیه مورد استفاده در تولید این منسوج بی بافت، "گرانول پلی‌پروپیلن" است که این ماده وارداتی بوده و در داخل تولید نمی‌شود.

به گفته مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح‌های وزارت صنعت، میانگین واردات ملت بلون در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به میزان سه هزار و ۹۵۰ تن به ارزش ۱۶ میلیون دلار بوده است، اما در سال ۹۸ واردات نداشته است.

 

علیرضا هادی بیان داشت: میانگین صادرات این کالا طی سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به میزان ۶۷۰ تن به ارزش دو میلیون و ۷۰ هزار دلار بوده است.

هادی خاطرنشان کرد: برآورد عمده نیاز سالیانه این ماده شامل دو هزار و ۲۰۰ تن در بخش ماسک و حدود ۱۶ هزار تن در بخش بهداشتی (پوشک و پد) است.

 

وی افزود: میزان تولید داخلی این محصول سالیانه نزدیک به دو هزار تن است که بر این اساس، کمبود تولید داخلی حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن برآورد می شود.

 

این مسوول وزارت صنعت ادامه داد: برای رفع کمبودها، هشت طرح با ظرفیت سالیانه حدود ۱۴ هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دست اجراست، همچنین ۲۷ طرح با ظرفیت نزدیک به ۵۵ هزار تن با پیشرفت‌ فیزیکی صفر درصد نیز وجود دارد که به طور عمده در سال ۹۹ مجوز دریافت کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: درصورت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام، امکان رفع نیاز کشور به این محصول وجود خواهد داشت.

 نخستین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق «جهش تولید»، استفاده از ظرفیت‌های خالی است و به همین شیوه تولیدکنندگان داخلی توانستد از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسند.

 

به گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مقایسه با اوایل اسفندماه و آغاز شیوع کرونا در کشور، افزایش ۸۶۰ برابری تولید لباس یکسره پزشکی، هزار برابری تولید شیلد محافظ صورت، رشد ۳۳ درصدی تولید صابون دستشویی، افزایش هشت برابری تولید مواد ضدعفونی کننده، افزایش دو برابری تولید الکل طبی، افزایش ۱.۴ برابری تولید مایع دستشویی و افزایش ۲.۵ برابری تولید دستکش طبی به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->