تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است
سرخط خبرها

عربستان سعودی به شورای حقوق بشر راه نیافت

  • کد خبر: ۴۶۸۹۸
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
عربستان سعودی به شورای حقوق بشر راه نیافت
عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در تلاش برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناکام ماند. به گزارش «فرانس ۲۴»، این اقدام سازمان ملل که به تلاش‌های پادشاهی عربستان برای بهبود وجهه جهانی خود ضربه‌ای سخت وارد کرده است، مورد استقبال گرو‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفت.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ عربستان سعودی، روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در تلاش برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناکام ماند. به گزارش «فرانس ۲۴»، این اقدام سازمان ملل که به تلاش‌های پادشاهی عربستان برای بهبود وجهه جهانی خود ضربه‌ای سخت وارد کرده است، مورد استقبال گرو‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفت. برونو استگنو، معاون اجرایی دیده‌بان حقوق بشر، در صفحه توئیتر خود نوشت: «پادشاهی عربستان به‌دلیل نقض فاحش حقوق بشر و جنایات جنگی در خارج از کشور، به آنچه شایسته این کشور بود، رسید.» به گزارش «میدل‌ایست‌آی»، در ماه‌های گذشته عربستان سعودی به‌دلیل سرکوب فعالان حقوق بشر، ایفای نقش اصلی در جنگ یمن و نقش این کشور در کشته‌شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، مورد انتقاد شدید گروه‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

در این بین، به گزارش «الجزیره»، روسیه و کوبا در انتخابات مجمع عمومی سازمان ملل برای کرسی شورای حقوق بشر، هیچ رأی منفی به‌دست نیاوردند. بااین‌حال، عربستان سعودی، چین، پاکستان، ازبکستان و نپال برای چهار کرسی رقابت نزدیکی داشتند. پاکستان ۱۶۹ رأی، ازبکستان ۱۶۴، نپال ۱۵۰، چین ۱۳۹ و عربستان سعودی ۹۰ رأی کسب کردند و به این ترتیب عضویت مجدد ریاض در یک نهاد عالی سازمان ملل متحد پایان یافت. در همین حال، پیروزی پکن و مسکو برای حضور در شورای حقوق بشر، موجی از اعتراضات را به همراه داشت. همچنین به گزارش «رویترز»، دولت آمریکا که خود تحت رهبری ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این شورا خارج شده بود، نارضایتی خود را از انتخاب روسیه، چین و کوبا برای شورای عالی حقوق بشر اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->