معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

تعطیلی حدود ۱۲ نانوایی در شهر مشهد به‌علت افزایش نرخ آرد

  • کد خبر: ۴۷۰۵۱
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
تعطیلی حدود ۱۲ نانوایی در شهر مشهد به‌علت افزایش نرخ آرد
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: به‌دلیل افزایش نرح آرد در چند روز گذشته، حدود ۱۲ واحد نانوایی باتوجه‌به اینکه پیش‌بینی این افزایش را نکرده بودند، تعطیل شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: به دلیل افزایش نرح آرد در چند روز اخیر، حدود ۱۲ واحد نانوایی باتوجه به اینکه پیش‌بینی این افزایش را نکرده بودند، تعطیل شدند.

 

مصطفی کشتگر در خصوص علت تعطیلی برخی نانوایی‌ها در سطح شهر مشهد، ابراز کرد: تعطیلی دیروز نانوایی‌ها مشکلی خاصی نبود. به طور کل واحد‌ها سه روز عاشورا، ۲۱ ماه مبارک رمضان و رحلت پیامبر هر ساله تعطیل هستند و اینگونه نیست که هر نانوایی که روز گذشته تعطیل بوده باشد به دلیل مسئله آرد باشد.

 

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با بیان این نکته که البته اطلاع رسانی کردیم نانوا‌هایی که مشکلی ندارند این دو روز را پخت داشته باشند، بحث آرد را یک مسئله جدی دانست و ابراز کرد: قیمت آرد از ۱۰ روز پیش به دلیل اعلام خرید تضمینی گندم در بازار آزاد به یکباره افزایش یافت و به بازار شوک وارد شد.

 

وی افزود: نانوایان ما کسری آرد خود را از بازار آزاد تامین می‌کردند، خاطرنشان کرد: این آرد در سامانه به قیمت هر کیسه ۵۰ هزار تومان خرید می‌شد که امروز در بازار آزاد هر کیسه به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

 

کشتگر ادامه داد: این واحد‌ها تا هر زمان که آرد سهمیه‌ای داشتند استفاده و پس از آن آرد را آزاد تهیه می‌کردند تا چراغ نانوایی روشن بماند؛ حال این سهمیه استفاده و پس از آن قیمت آرد آزاد در بازار گران شده و این واحد‌ها به مشکل برخورد کردند.

 

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد ابراز کرد: البته این ماه تدبیری شد و سامانه آرد نیمه یارانه‌ای که اول هر ماه باز می‌شد را این ماه پنج روز زودتر و ۲۵ مهر ماه باز کردند تا نانوایان آرد را تهیه کنند تا بَعد روانی به شکلی مدیریت شود؛ اما بحث این است که واحد‌ها مشکل دارند و سهمیه کفایت پخت را نمی‌کنند و چنانچه بخواهند آرد را بازار آزاد تهیه و به قیمت مصوب نان پخت کنند توجیه اقتصادی ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که تمام مولفه‌های مربوط به قیمت نان افزایش یافته است، گفت: مایه خمیر ۱۰۰ درصد از آبان ماه سال ۹۸ تاکنون رشد قیمت داشته و بیمه تامین اجتماعی ابتدای فروردین ۳۰ درصد و حقوق کارگر هم به همین شکل افزایش یافته است؛ این در صورتی است که نانوا منبعی ندارد که بخواهد هزینه‌های خود را تامین کند جز افزایش نرخ که باتوجه به این که افزایش نرخ را نداشتیم، نانوایان به مشکل برخورد کردند.

 

کشتگر با بیان این موضوع که نانوایان دولتی هم تاحدودی با مشکل مواجه هستند؛ اما بیشترین مشکل در واحد‌های نیمه یارانه‌ای است، بیان کرد: کارگروهی تشکیل شده که هر روزه در دو نوبت بازرسی می‌کنند و قرار شده واحد‌هایی که با تایید کارگروه کسر سهمیه دارند، طبق مصوبه به آنان سهمیه داده شود.

 

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اعلام این خبر که البته ۲۵۰ تن آرد به سهمیه‌ها اضافه شده است، گفت: عمده این سهمیه به واحد‌هایی اختصاص می‌یابد که کمتر از ۲۰۰ کیسه سهمیه دارند.

 

وی با یادآوری اینکه حدود ۱۲۵۰ واحد یارانه‌ای و ۱۱۶۰ واحد نیمه یارانه‌ای در سطح شهر مشهد فعال است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ واحد در چند روز اخیر به دلیل اینکه پیش بینی افزایش قیمت آرد را نکرده بودند، تعطیل شدند که خوشبختانه با توریع آرد مشکل‌شان مرتفع می‌شود.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->