نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شفر از استقلال هم پول گرفت، هم شاکی شد!

  • کد خبر: ۴۷۰۹۳
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
شفر از استقلال هم پول گرفت، هم شاکی شد!
با وجود پرداخت بخشی از مطالبات مربی سابق استقلال، وینفرد شفر، پیرمرد آلمانی همچنان ناراضی است
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ اصلی‌ترین مشکلی که این روز‌ها مدیران باشگاه استقلال با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، موضوع مطالبات وینفرد شفر است. سرمربی آلمانی سابق آبی‌ها بابت طلب ششصدهزاردلاری‌اش، ضمن شکایت به فیفا، استقلال را محکوم کرده و پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه را بسته است. از این رو مسئولان استقلال هنوز نتوانسته‌اند قرارداد بازیکنان جدیدشان را به‌دلیل پنجره بسته ثبت کنند و باید هرطور شده پول شفر را بپردازند تا بتوانند با بازکردن پنجره نقل‌وانتقالاتی، از نفرات جدید خود در لیگ بیستم استفاده کنند. در چنین شرایطی، مدیران باشگاه به دنبال تأمین منابع مالی برای پرداخت پول شفر هستند. آن‌ها در اولین گام موفق شدند بخشی از مطالبات این مربی را تأمین کرده و به حساب او واریز کنند.
 
امید می‌رفت با واریز این بخش از پول، شفر هم تا حدی راضی شود، اما مربی آلمانی که از مسئولان استقلال عصبانی است، زیر بار دریافت قسطی طلبش نمی‌رود. او دیروز هم در مصاحبه‌ای گفته بود که پولش باید به‌طور کامل پرداخت شود و او و فیفا پرداخت اقساطی را تأیید نمی‌کنند. حالا مسئولان استقلال درصدد هستند تا پایان هفته جاری باقی‌مانده پول شفر را هم پرداخت کنند. آن‌ها که قسط اول را فقط برای به دست آوردن دل این مربی واریز کردند، باید تلاش کنند تا بقیه پول این مربی کهن‌سال را هم بدهند تا شاید دست از سر استقلال بردارد.


گربه‌رقصانی‌های دوباره شفر

مسئولان باشگاه استقلال بسیار امیدوارند تا ماجرای بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات حل شود و شاهد بازگشایی این پنجره باشند. آن‌ها مدعی بودند اگر پول به شفر برسد و او هم با فیفا نامه‌نگاری کند، دیگر مشکلات حل‌شدنی است و پنجره استقلال باز خواهد شد. البته همه این‌ها منوط به رضایت وینفرد شفری است که پیش‌تر نشان داده است چندان علاقه‌ای به حل‌وفصل کردن مشکلاتش از راه مسالمت‌آمیز ندارد. پیرمرد آلمانی هرچندوقت یک‌بار اعلام می‌کند حاضر است با آبی‌پوشان پای میز مذاکره بنشیند، اما چندروز بعد و با توهم توطئه‌ای که در سر می‌پروراند، اعلام می‌کند حاضر به صلح با آبی‌پوشان نیست و ایشان را تهدید به شکایت می‌کند. این‌بار هم که استقلالی‌ها قسمتی از پول این مربی را واریز کردند، درحالی‌که شفر قول همکاری داده بود، یک‌بار دیگر علیه استقلال مصاحبه کرد تا پرونده این مربی با آبی‌ها دوباره بیخ پیدا کند.


شفر: تماسی از باشگاه استقلال نداشته‌ام

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال هرگونه توافق برای پرداخت اقساطی مطالباتش از سوی باشگاه استقلال را رد کرد. وینفرد شفر درباره آخرین وضعیت پرونده شکایتش از باشگاه استقلال و بحث پرداخت اقساطی مطالباتش گفت: فیفا قانون مربوط به پرونده‌هایی مانند پرونده من را در سال ۲۰۱۸ تغییر داد و این موضوع به‌طور مفصل برای امیرحسین فتحی، مدیرعامل پیشین استقلال، توضیح داده شد. دیگر پرداخت اقساط پذیرفتنی نیست و فیفا زمانی ترتیب اثر می‌دهد که تمام مبلغ پرداخت شده باشد.
 
وی افزود: این موضوع درباره برانکو، ویلموتس و هر فرد دیگری که شرایط مشابه دارد، صدق می‌کند. حتی اگر یک دلار از مطالبات یک نفر مانده باشد، فیفا ترتیب اثر نمی‌دهد. به‌جز این، هر خبر یا شایعه دیگری کذب محض است. سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: از زمانی که احمد سعادتمند برکنار شده است، من با باشگاه تماسی نداشته ام. انتظار دارم فیفا نامه بعدی‌اش را هفته آینده ارسال کند که در آن صورت باشگاه به پرداخت جریمه مالی بیشتر یا شاید چیزی بدتر محکوم خواهد شد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم، این است که باشگاه ماه‌ها پیش وعده داد که مطالبات دستیاران ایرانی من و همین‌طور مطالبات من و پسرم را بپردازد، اما هرگز این کار را نکرد.


بعد از شفر، ۳ پرونده دیگر آبی‌ها رو می‌شود

این همه در حالی است که اگر باشگاه استقلال بتواند در این مرحله رضایت پیرمرد آلمانی را جلب کند، باید خودش را برای شکایت‌های بعدی آماده کند. مهلت نهایی پرداخت پول پاختاکور هم تا ۲۹شهریور بوده که هنوز پولی به این باشگاه پرداخت نشده است. طلب این باشگاه ۱۴۰هزار دلار است. پاختاکور طبق رأی فیفا ۱۴۱هزار و ۶۹۸دلار طلبکار است. تاریخ پرداخت بدهی به این باشگاه ۲۹شهریورماه۹۹ بوده که این اتفاق رخ نداده است.
 
از سوی دیگر استقلال ۲پرونده خارجی دیگر هم دارد؛ یکی بودوروف و یکی هم جپاروف که حدود ۹۰هزار دلار طلب دارد و ۶ ماه است که پول او پرداخت نشده است. باشگاه استقلال برای رأی بودوروف درخواست گرندز کرده بود که در تاریخ ۱۰مهر گرندز رأی ارسال شد و تا ۴۰روز آینده فرصت پرداخت به وی وجود دارد. مبلغ دقیق بدهی به این بازیکن ۱۲۷هزار و ۹۱۵یورو است.
سرور جپاروف نیز طبق رأی فیفا ۹۳هزار و ۵۰۰دلار از باشگاه طلبکار است که از مهلت پرداخت آن نیز مدت زیادی گذشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->