سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت مجازی برای بازی اینترنتی

  • کد خبر: ۴۷۱۰۵
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سرقت مجازی برای بازی اینترنتی
پسری نوجوان در مشهد با سوء‌استفاده از اعتماد همکلاسی‌اش به حساب پدر او دستبرد زد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ فکرش را هم نمی‌کرد که از همکلاسی‌اش رودست بخورد. وقتی او را در اتاق افسر پلیس فتای مشهد دید سرش از تعجب داشت شاخ درمی‌آورد. همکلاسی‌ای که تا دیروز با هم به صورت آنلاین بازی می‌کردند حالا سارق پول‌های پدرش از آب درآمده بود. سرقتی که از یک رفاقت دانش‌آموزی شروع و به سوء‌استفاده مجازی ختم شده بود.

اما ماجرای این سرقت اینترنتی از آنجا شروع شد که مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به فرماندهی پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه کرد و مدعی شد که ۱۶ میلیون ریال در چند مرحله به صورت غیر مجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

شاکی پرونده که مراحل مسدودی حساب بانکی‌اش را انجام داده بود بیان کرد: چند روز پیش اداره بودم که چند پیامک کسر وجه برایم فرستاده شد. هنگامی که به خانه رفتم موضوع را با همسرم در میان گذاشتم، اما او گفت که از این ماجرا بی‌اطلاع است. هر دو به فرزندمان که مدام سرش در گوشی تلفن همراه است، مشکوک شدیم. همسرم موضوع برداشت پول را به پسرم گفت، اما او مدعی شد که کسر وجه کار او نبوده و از این ماجرا بی‌اطلاع است. دلم هنوز از حرف‌های پسرم صاف نشده بود و احساس می‌کردم، چون ترسیده باشد موضوع برداشت پول را از من و همسرم کتمان می‌کند. با وجود اصرار من و همسرم، اما او همچنان می‌گفت که از کسر وجه بی‌اطلاع است. اواسط هفته گذشته بود که به بانک رفتم و موضوع را با متصدی شعبه مطرح کردم. آنجا بود که متوجه شدم وجوه کسر شده همه صرف خرید اینترنت شده است. به توصیه متصدی بانک حسابم را مسدود و شکایتی در این زمینه تنظیم کردم.


احضار متهم به پلیس فتا

با گشوده شدن این پرونده تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی آغاز شد و طولی نکشید که مجریان قانون در بررسی در فضای سایبری توانستند رد متهم را در یکی از مناطق شهر مشهد بزنند.
در ادامه پیگیری‌های پلیس مشخص شد که متهم پسری نوجوان است که موضوع به خانواده او اطلاع داده شد و این فرد به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان احضار شد.

متهم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد که هیچ نقشی درباره این برداشت‌های غیر مجاز از حساب شاکی نداشته است. انکار‌های این نوجوان ادامه داشت تا اینکه پسر شاکی با او روبه‌رو شد. پس از رویارویی متهم با پسر شاکی پرونده، مشخص شد که هردو هم‌کلاسی هستند و از چندی پیش با همدیگر یکی از بازی‌های آنلاین تحت شبکه را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه متهم به این بازی اعتیاد پیدا کرده بود برای ارتقای سطح کاربری و ادامه بازی می‌باید مبالغی را هزینه می‌کرد از همین رو با سوء‌استفاده از اعتماد و اطلاعات حساب پدر دوستش مبلغ ۱۶ میلیون ریال را سرقت کرده است.


اعتراف به سرقت

روز گذشته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم تا قبل از رویارویی با مستندات پرونده خود را بیگناه جلوه می‌داد، اما پس از روبه‌رو شدن با پسر شاکی و مستندات دیجیتالی به ناچار جرمش را پذیرفت و اعتراف کرد که برای پیش رفتن به مراحل بعدی یک بازی اینترنتی و بالا بردن سطح کاربری آن مرتکب این اقدام مجرمانه شده است.
سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: پرونده متهم که از این اقدام خود سخت پشیــمان بــوده بــرای تــعیین‌تکلیف بــه دادسرای مشهد ارجاع شد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان در ادامه به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی ضمن جدی گرفتن تذکرات پلیس فتا توجه داشته باشند که در پیشگیری از برداشت‌های غیر مجاز به هیچ وجه اطلاعات حساب خود را در اختیار افرادی که به هیچ وجه شناختی از آن‌ها ندارند، قرار ندهند و از درج اطلاعات حساب خود برای خرید نرم‌افزار‌های موبایلی مشــکوک و نــاشــناس جــدا خــودداری کنند.
جهانشیری در پایان از همه کاربران فضای مجازی خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی «www.cyberpolice.ir» بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها، اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->