نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس
سرخط خبرها

خط ثلث استاد شجریان که به عنوان اثر ممتاز ثبت شده است

  • کد خبر: ۴۷۱۱۷
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
خط ثلث استاد شجریان که به عنوان اثر ممتاز ثبت شده است
خط ثلث استاد محمدرضا شجریان که در سال 1359 به عنوان اثری ممتاز ثبت شده است، یادآور یکی دیگر از هنرهای استاد شجریان است که در حد اعلا در او بروز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خط ثلث استاد محمدرضا شجریان که در سال 1359 به عنوان اثری ممتاز ثبت شده است، یادآور یکی دیگر از هنرهای استاد شجریان است که در حد اعلا در او بروز کرد. گرچه استاد شجریان این هنر را برای دل خودش می آموخت و قصدی برای رسیدن به مرحله استادی در این هنر نداشت اما آثار خوشنویسی برجای مانده از او بسیار ارزشمند و در سطح ممتاز هستند.

 

خط ثلث استاد شجریان که به عنوان اثر ممتاز ثبت شده است

خط ثلث استاد شجریان که سال 49 به تحریر درآمده و در سال 59 به عنوان اثر ممتاز چاپ شده است

 

علاقه محمدرضای جوان به خوشنویسی باعث شد او در سال ۱۳۴۶ پس از مهاجرت به تهران برای آموختن خوشنویسی وارد انجمن خوشنویسان شود و آموزش خط شکسته را نزد ابراهیم بوذری آغاز کند. یک سال پس از آن شجریان برای آموزش خط نستعلیق به محضر حسن و حسین میرخانی راه یافت و توانست در سال ۱۳۴۹ درجه ممتاز را در خوشنویسی به دست آورد.

شجریان از همان ابتدای راه پیشرفت‌های قابل‌توجهی در خوشنویسی داشت و مورد توجه استادان خود قرار گرفت، تا جایی که نمونه خطی از او در دارالکتاب سید حسین میرخانی، در کنار آثار تنی چند از خوشنویسان برجسته قرار گرفت. با این حال او خوشنویسی را تنها برای خود می‌خواست و قصدی برای ادامه این مسیر و رسیدن به مرحله استادی نداشت. او درباره این موضوع گفته بود: «در دوره استادی شرکت نکردم، باید یک کتاب می‌نوشتم ولی من حوصله این کارها را نداشتم. فقط می‌خواستم خطم خوب شود».

 


 

ببینید: راز مانا | روایتی متفاوت از مراسم تشییع و تدفین استاد محمدرضا شجریان

 


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->