خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

«مومو» فقط یک مزاحم واتساپی است | تقلید کاربران ایرانی از «مومو» جرم است

  • کد خبر: ۴۷۱۸۷
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
  • ۱۱
«مومو» فقط یک مزاحم واتساپی است | تقلید کاربران ایرانی از «مومو» جرم است
رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه چالش «مومو» فقط نوعی مزاحمت برای شهروندان است گفت: تقلید از این چالش با هدف مزاحمت برای شهروندان جرم است.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان درباره چالش نگران کننده «مومو» اظهار داشت: این چالش صرفاً نوعی مزاحمت برای شهروندان است. مومو کاربری است با تصویر مشخص و نگران کننده که در پیام‌رسان واتساپ با شهروندان تماس صوتی برقرار می‌کند.


او افزود: این چالش یک نوع ارتباط‌گیری است که مردم را دعوت به کار‌های خطرناک می‌کند و در پی آن تهدیداتی هم صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر سقوطی که می‌گوید را انجام ندهید والدین فرد را تهدید می‌کند و یا اطلاعات گوشی هوشمند را به سرقت می‌برد و فرد مجبور به انجام کاری می‌شود که گفته است. این نوع چالش و تهدیدات جای نگرانی ندارد و فقط کاربر برای رهایی از این چالش‌ها می‌تواند آن را مسدود کند. اگر شماره تماس داخلی بود نیز می‌تواند به پلیس اعلام کند تا با آن برخورد قانونی شود.


رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا تا الان این چالش در استان قربانی داشته است؟ گفت: در حال حاضر هیچ گزارشی درباره صدمه و آسیب شهروندان در پی این چالش نداشته‌ایم و شایعات درباره قربانی گرفتن این چالش را تکذیب می‌کنیم. به شهروندان تأکید می‌کنیم که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و این چالش فقط با هدف مزاحمت برای شهروندان ایجاد شده است.


او افزود: این چالش در برنامه غیر بومی واتساپ ایجاد می‌شود و فقط در صورتی می‌توان از آن جلوگیری کرد کاربران بدون نگرانی با این مزاحم قطع ارتباط کنند و اگر شماره تماس کاربر مزاحم داخلی بود به پلیس اطلاعات دهند.


مرتضوی بیان کرد: درچند روز اخیر با افرادی مواجه بودیم که از این شگرد برای شوخی با نزدیکان خود استفاده می‌کردند. این نوع مزاحمت جرم حساب می‌شود و به افراد مزاحم تذکر می‌دهیم که اگر از این نوع شگرد استفاده کنند پیامد قانونی، برخورد قضایی و انتظامی با آن‌ها صورت می‌گیرد. از شهروندان تقاضا دارم که به دنبال تقلید این شیوه از شوخی‌های نگران کننده نباشند.


او گفت: این چالش یک مسئله کلی است و به دلیل این‌که دانش آموزان برای مطالعه دروس در مدتی از روز با استفاده از گوشی هوشمند کار می‌کنند از والدین تقاضا داریم به صورت مضاعف، کار نظارتی، کنترلی و هدایت عملکرد فرزندشان را افزایش بدهند. اگرچه در گذشته والدین نظارتی کم‌رنگ بر این موضوع داشته‌اند؛ ولی باید در این موقعیت فرهنگ‌سازی، نظارت، کنترل و پایش مستمر بر روی رفتار دانش‌آموزان داشته باشند.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
7
16
چه چیز مسخره ای. اگه رسانه ها این چرندیاتو رسانه ای نمیکردن صد سال دیگه هم این چرت و پرتا به گوشمم نمیخورد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
خب من این کارو کردم خیلی حال داد
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
1
میترسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
کرونا و هزار بدبختی کم بود حالا مومو هم اومده خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
به من پیام داده چی کار کنم
زهرا محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
لطفا مومو را در اخبار علام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
2
این فقط یک گاوه که مومومیکنه ماهمه انسانیم بااین حیوون بیچاره چکارداریم بزارانقدرموموکنه تابترکه کسی بهش جواب نده فقط همین
Rahil
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
1
1
پس چرا میگن روبیکا رو هک کرده
دیروز یه آشغال با پروف مومو و بیو مرگ نزدیک است اومد پی وی م بهم پی ام داد سلام خوبی البته به فارسی بدبخت دید سین نمیکنم پروفشو عوض کرد و همچنان سین نمیکنم
بدبختا دیگه نمیدونم چجوری مخ بزنن
نیکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
1
1
سلام از مومو نترسین هیچ پخی نیست فقط تو پیویش نرین برنامه هاتونو خراب میکنه
Fatemeh
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
1
2
عه راستش مومو واقعیت داره اما اگر پیامشو سین نکنین خیلی خوبه یعنی پیامشو نخونید خیلی خوبه اگر بخونید گوشیتون هک میشه اصلااا سین نکنید وقتی سین میکنین برای مومو به این معنی است ک بازی او را پذیرفته اید مس سین نکنید
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
1
خوبه نگفتن پشم پشم!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->