سرخط خبرها

پلمب ۱۸ انبار ضایعات

  • کد خبر: ۱۰۱۰
  • ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۲
پلمب ۱۸ انبار ضایعات
بر اساس رأی کمیسیون ماده ۲۰ در ۲ ماه گذشته انجام شد

محمدرضا فیضی
دبیرشهرآرامحله

وظیفه بند 20
بند20 ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه‌ای دشوار و البته مشخص را بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است. هدف این ماده جلوگیری از ایجاد و تأسیس هر گونه مکانی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرها باشد.


سامان‌دهی مشاغل مزاحم
بر این اساس، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، دکان‌ها و همچنین مراکزی که مواد محترقه می‌سازند، مراکز دامداری و به طور کلی تمامی مشاغل مزاحم و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا یا تولید دود یا عفونت می‌کنند یا باعث تجمع حشرات و جانوران می‌شوند، جلوگیری کند.
شهرداری همچنین باید برای تخریب کوره‌های آجر و گچ و آهک‌پزی و خزینه گرمابه‌های عمومی که مخالف بهداشت است، اقدام کند و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها و وسایل نقلیه که کارکردن آن‌ها دود ایجاد می‌کند، مانع آلوده شدن هوای شهر شود. اگر هم این تأسیسات قبل از تصویب قانون شهرداری‌ها به وجود آمده باشند، شهرداری باید آن‌ها را تعطیل کند و اگر لازم شود، به خارج از شهر انتقال دهد.
بند ۲۰ ماده ۵۵ به تولد کمیسیونی به همین نام منجر شد. مهم‌ترین وظایف این کمیسیون جلوگیری از ایجاد و تأسیس اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود. البته اهداف دیگری نیز در تأسیس این کمیسیون نقش داشته‌اند، مانند جلوگیری از ایجاد و تأسیس اماکنی که به نحوی فعالیت آن‌ها مخالف اصول بهداشت شهری است یا جلوگیری از تأسیس و فعالیت تمامی مشاغلی که مزاحمت و سروصدا ایجاد می‌کنند. جلوگیری از فعالیت شغل‌هایی که در اماکن مسکونی با تأسیس دفاتر اداری و بهداشتی موجب ایجاد مزاحمت برای دیگر ساکنان می‌شوند از دیگر اهداف این بند است.


پلمب 18 انبار ضایعات
بر همین اساس طی 2 ماه گذشته تعداد 18 انبار ضایعات در محدوده ناحیه 2 منطقه3 که اغلب در محلات کم برخوردار شهر واقع بودند، پلمب و جمع‌آوری شد.
حجت فرقانی، شهردار منطقه3، با اشاره به وجود گسترده مشاغل مزاحم در منطقه گفت: در راستای رسیدگی به پیام‌های مردمی و شکایت شهروندان مبنی بر مزاحمت بعضی از واحدهای صنفی فعال در منطقه، شهرداری به بررسی و در بعضی از موارد پلمب این واحدها اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه تنها در اردیبهشت و خرداد ماه امسال، 26 واحد صنفی مزاحم در ناحیه 2 منطقه3 پلمب شده است، افزود: از این تعداد واحد صنفی 18 مورد انبار ضایعات بوده است که با همکاری سازمان پسماند شهرداری این واحدها ابتدا تخلیه و سپس پلمب شده است.
فرقانی با اعلام اینکه در همین بازه زمانی 7 انبار ضایعات نیز با اخطار اولیه حوزه بند20 منطقه 3 به صورت خود خواسته به جمع‌آوری انبار ضایعات خود اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: با شروع فصل گرما و شیوع انواع بیماری‌های واگیردار و ایجاد مشکلات زیاد بهداشتی ناشی از وجود انبارهای ضایعات در کنار مناطق مسکونی، شهرداری به جمع‌آوری و پاک‌سازی انبارهای ضایعات مزاحم اقدام کرده است.
شهردار منطقه3، جلب رضایت شهروندان را مهم‌ترین اصل در انجام فعالیت‌های شهرداری منطقه دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 59 صنف آلاینده با عقد قرارداد برای جمع‌آوری زباله‌های غیرخانگی همکاری مطلوبی با شهرداری داشته‌اند. وی از دیگر اصناف نیز خواست تا به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا سلامت و بهداشت عمومی به نحو مطلوب تأمین شود.
وی در پایان ابراز کرد که تلاش شهرداری در راستای بهبود روند زندگی شهروندان در شهر است و در راه نیل به این هدف از تمامی ابزارهای قانونی خود بهره خواهدبرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->