عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته
سرخط خبرها

جزئیات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعلام شد

  • کد خبر: ۱۰۳۲۶
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
جزئیات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعلام شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی پیشبینی کرده است که مستقلین نسبت به احزاب حضور پررنگتری در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

زهرا اسکندریان- به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری، معاون سیاسی استانداری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۱۸ گام برای حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان طراحی کردیم که بر اساس آن گام به گام پیش برویم.
وی با بیان اینکه دستور شروع ثبت نام خبرگان از امروز بوده و از فردا مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: در حوزه استان ۱۲ حوزه اصلی برای مبحث انتخابات در شهر‌های گناباد، مشهد، خواف، تربت جام، فریمان، قوچان نیشابور، سبزوار و فرعی‌ها شامل ۱۷ فرمانداری و ۴۴ بخشداری است.
به گفته وی، پنجشنبه گذشته به خاطر اینکه آمادگی خود را برای انتخابات تست کنیم، مانور برگزاری انتخابات داشتیم که بارگذاری خوبی صورت گرفت و در همه حوزه‌ها در آمادگی کامل بودیم و نواقص جزئی فناوری اطلاعات مشهود بود که رفع کردیم.

 

مدارک مورد نیاز داوطلبان انتخابات

 

وی با اشاره به مدارک لازم به منظور ثبت نام داوطلبان گفت: ثبت نام کنندگان برای حضور در حوزه‌های اصلی باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند. اصل شناسنامه و نسخه کپی، کارت ملی و کپی، عکس ۳ در ۴ جدید و پشت نویسی شده، آخرین مدرک تحصیلی که کارشنایی ارشد و معادل آن و کپی، پایان خدمت و یا معافیت به همراه کپی، مدرک ایثارگری اگر ایثارگر هستند، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا در پست و مشاعل موضوع ماده ۲۹ که از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان است.
وی با اشاره بر اینکه تا کنون ۱۹ نفر بر اساس این اصل استعفا داده اند، خاطرنشان کرد: این مدارک باید برابر با اصل باشد، اصل مدارک اسکن می‌شود و در سامانه ثبت نام انتخابات الحاق می‌شود. اطلاعات و شخصات داوطلب در سامانه جامع ثبت و پس از آن پرسشنامه اعلام داوطلبی پرینت گرفته می‌شود تا تمام صفحات آن با اثر انگشت تایید شود.
به گفته وی، پس از اتمام مراحل ثبت نام، رسید آن توسط نماینده فرمانداری و هیات نظارت تحویل می‌شود.
جعفری در خصوص سن داوطلبان نیز گفت: با توجه به قانون انتخابات حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال تمام در روز ثبت نام باشند. علاوه بر این مدرک تحصیلی فرد داوطلب، هر دوره نمایندگی معادل یک مقطع تحصیلی است و گواهی سوابق نیز باید همراه باشد. در هر مقطع تحصیلی مدرکی که واجد ارزش استخدامی باشد قبول است.
وی با بیان اینکه اشخاصی که اصالتا تابعیت ایرانی نداشته و اکتسابسی است از نامزدی محرومند، ادامه داد: در صورت فقدان هر کدام از مدارک ثبت نام انجام نخواهد شد.
بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، ثبت نام از از ۱۰ تا ۱۶ آذر به مدت یک هفته، ازساعت ۸ صبح شروع و در ساعت ۱۸ پایان می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه سن افراد بر اساس آنچه در اصل شناسنامه آمده است مورد قبول است و باقی اصلاحات مورد قبول نیست، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی جز ۵ استانی است که انتخابات میان دوره‌ای خبرگان برگزار می‌شود. از امروز دستور شروع انتخابات خبرگان است. افرادی که قصد داوطلبی دارند از ۱۵ تا ۲۱ آذر به مدت ۷ روز می‌توانند به فرمانداری حوزه انتخابیه مراجعه کنند.
جعفری تصریح کرد:مدارک مورد نیاز نیز شامل اصل شناسنامه و کارت ملی و دو قطعه عکس و پرسشنامه، اشتهاد به دیانت و اشتهاد به حدی که قدرت استنباط برخی موارد فقهی را داشته باشند. بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، سوابق سو سیاسی و اجتماعی نداشته باشند. مرجع تشخیص فق‌های شورای نگهبان هستند. ضرورت ندارد نمایندگان ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند. می‌شود.

 

اعلام آمادگی احزاب مستقل در استان

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سئوال شهرآرا نیز اظهارداشت: در دوره قبل حدود ۸۰۰ داوطلب داشتیم که پیش بینی می‌کنیم در این دوره نزدیک به ۱۰۰۰ نفر ثبت نام کنند.
توصیه می کنیم افراد شایسته‌ای که در این زمینه وجود دارند، حتما حضور یابند و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند. چون ثبت نام آشکار نشده بود گفتمانی که با احزاب مختلف داشتیم همه بر حضور در رقابت اصرار و ابرام داشتند و اعلام آمادگی کرده اند و از حداکثر توان خودشان در این زمینه دریغ نخواهند کرد.علاوه بر حضور احزاب مختلف، پیش بینی می‌کنیم در این دوره حضورمستقلین بیشتر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->