آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشهد، پرفروش‌ترین‌ شهر‌ ایران در «پاییزه کتاب»

  • کد خبر: ۱۰۴۷۵
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
مشهد، پرفروش‌ترین‌ شهر‌ ایران در «پاییزه کتاب»
با حمایت مدیریت شهری و استقبال گسترده همشهریان صورت گرفت
گروه ادبیات و اندیشه| مشهد و خراسان رضوی در طرح پاییزه کتاب امسال نیز خبرساز شدند. این طرح حمایتی فصلی در عرصه خرید و فروش کتاب که در سال‌های اخیر به این تجارت فرهنگی تا اندازه‌ای رونق داده است، امسال با کش‌وقوس‌هایی در مسیر برگزاری همراه بود. زمانی قرار شد طرح پاییزه کتاب در سال ۹۸ تنها در تهران و با حمایت شهرداری اجرا شود. بعد، سخن از حمایت شهرداری مشهد از برگزاری آن در مشهد به میان آمد و با انتشار اخباری دیگر، سرانجام وزارت ارشاد مژده برگزاری سراسری طرح را داد. با این حال، شهرداری مشهد سر حرفش ماند. در نتیجه زمان اجرای طرح در مشهد چند روز بیشتر طول کشید. اکنون با پایان یافتن طرح پاییزه کتاب و با لحاظ کردن بودجه‌ای که سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد برای ارائه تخفیف به شهروندان به این رویداد اختصاص داد، خبر رسیده است استان خراسان رضوی که بخش شایان‌توجهی از کتاب‌فروشی‌های آن در مشهد فعالیت می‌کنند، به فروش ۵۷ هزار و ۲۷۵ نسخه کتاب و قرار گرفتن در صدر پرفروش‌ترین استان‌ها بر پایه «تعداد کتاب» نایل شده است. بر پایه گزارشی که مؤسسه خانه کتاب منتشر کرده است، تهران و خوزستان رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. از دید مبلغ فروش نیز استان‌های خراسان رضوی، تهران و اصفهان پرفروش‌ترین استان‌ها شناخته شده‌اند. هم‌استانی‌ها با استقبال از تخفیف ارائه‌شده در ۷۰ کتاب‌فروشی مجری طرح پاییزه کتاب باعث شدند رکورد بیشترین میزان فروش کتاب در کل کشور به خراسان رضوی اختصاص یابد (این طرح در مشهد با حمایت شهرداری از بیش از ۵۰ کتاب‌فروشی، از ۲۹ آبان تا ۸ آذر ۱۳۹۸ تمدید شد). خراسان رضوی از لحاظ تعداد کتاب‌فروشی نیز پس از تهران که ۱۰۱ کتاب‌فروشی‌اش در طرح حضور داشتند در صدر قرار گرفته است.
همچنین این گزارش حاکی است کتاب رشد (شعبه نادری) از اهواز، پردیس کتاب از مشهد، دنیای کتاب از قم، شهر کتاب از مشهد، کتاب فرازمند از رشت، کتاب رشد (شعبه مرکزی) از اهواز، کتاب آبان از مشهد، کتاب شرق از اهواز، شهر کتاب اصفهان (شعبه چهارباغ بالا) و نشر ثالث از تهران در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های طرح پاییزه کتاب ۹۸ براساس تعداد کتاب قرار گرفته‌اند.
طرح پاییزه کتاب ۹۸ با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۳ آبان تا ۵ آذر در سراسر کشور و تا ۸ آذر در مشهد اجرا شد. ۶۰۸ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور در این طرح مشارکت کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->