مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

عقب‌افتادگی ۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی

  • کد خبر: ۱۰۴۸۱
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
عقب‌افتادگی ۳۰ درصدی اعتبارات عمرانی
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی از ریز و درشت مشکلات استان و مشهد گفت
زهرا اسکندریان - رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی روز گذشته به‌مناسبت روز مجلس به دیوان محاسبات استان آمد و در نشستی خبری درباره موضوعاتی همچون وضعیت اعتبارات استان، انتخابات پیش رو، اختیارات نمایندگان، تورم، تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی، پرونده پدیده، مشکل آب مشهد، مسائل حاشیه شهر و گرانی قیمت بنزین سخن گفت.
حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر در این نشست از عقب‌افتادگی ۳۰ درصدی اعتبارات جاری و عمرانی استان خبر داد و اظهار کرد: مجموعه اعتبارات جاری و عمرانی دولت برای خراسان‌رضوی ۲۴۶۰میلیارد تومان بوده که در ۸ماه گذشته امسال ۱۰۲۱میلیارد تومان آن، یعنی حدود ۴۱.۸ درصد تخصیص یافته است. او با تأکید بر اینکه وضعیت اعتبارات عمرانی استان به‌شدت عقب‌افتادگی دارد، اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای خراسان‌رضوی ۸۸۷میلیارد تومان بوده که در ۸ ماه ابتدایی سال، ۶۶درصد آن تخصیص یافته است. این اعتبارات شامل حقوق و دستمزد جاری است. همچنین اعتبارات تملک، دارایی و سرمایه‌ای به میزان ۱۵۷۳میلیارد تومان بوده که از این عدد نیز فقط ۳۰درصد تخصیص یافته است. به گفته این نماینده مجلس، در اعتبارات نفت و گاز عقب‌افتادگی زیادی وجود دارد؛ به‌طوری‌که فقط ۱۰.۴ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است. او با بیان اینکه اعتبارات متوازن استانی به میزان ۳۰.۴ درصد و در بخش ملی ۲۸.۹ درصد تخصیص یافته است، افزود: اعتبارات قانون تنظیم نیز در این بازه زمانی به اندازه ۸۴درصد تخصیص یافته که متأسفانه بیشتر آن به‌صورت اسناد خزانه بوده است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه در سال۹۸ نمایندگان می‌توانستند تا سقف ۱۰میلیارد تومان اعتبار عمرانی اختیار کنند، افزود: ۴نماینده از مشهد تصمیم گرفتیم تا این اعتبارات را به اعتبارات استانی اضافه کنیم.
نماینده پنجم مشهد هم اعتبار اختیاری خود را برای بنیاد مسکن در نظر گرفت. علاوه بر اینکه اعتبارات ما در اعتبارات استانی لحاظ شد، باعث شد تا در تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و دیگر دستگاه‌ها این اعتبار به ۱۳۰ میلیارد تومان برسد؛ یعنی با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به موضوعات مختلف، دستگاه‌ها نیز آورده‌ای برای این موضوع در نظر گرفتند. به گفته او، آن‌طور که اعلام شده برای سال آینده تورم بیش از ۵۱درصد در نظر گرفته شده است که دولت باید برای این موضوع برنامه داشته باشد، اما می‌گوید با این منابع موجود نمی‌توانیم پاسخ دهیم.

قیمت بالای بانک دی برای کوهستان پارک
وی درباره کوهستان پارک مشهد گفت: قیمتی را که بانک دی اعلام کرده، بخش خصوصی نپذیرفته است. او همچنین در رابطه با موضوع آب مشهد به جلساتی اشاره کرد که به‌صورت منظم و هر یک‌ماه‌ونیم یک‌بار با وزیر نیرو برگزار می‌شود و گفت: اولین اقدام ایشان اعلام این موضوع به رئیس‌جمهور و تقاضای ۶۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آب در شهر مشهد است.
پژمانفر با بیان اینکه در حال جمع‌بندی هستم تا شاید برای انتخابات ثبت‌نام کنم، گفت: اگر در یک لیست قرار بگیریم، بهتر فعالیت می‌کنیم و اگر با دوستانی که هم‌فکر هستند در لیست نباشم، از انتخابات انصراف خواهم داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->