زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

همراه با فجر ۹۸

  • کد خبر: ۱۰۵۸۳
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۳
همراه با فجر ۹۸
معرفی هیئت انتخاب فیلم‌های سینمایی جشنواره
نگار راد| با نزدیک شدن به پایان مهلت دریافت نسخه نهایی ۱۱۵ فیلم‌سینمایی متقاضی حضور در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، هیئت انتخاب فیلم‌های سینمایی این دوره از جشنواره معرفی شدند. بر این اساس، هفت سینماگر، انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) را برعهده خواهند داشت. همایون اسعدیان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان و رئیس هیئت‌مدیره خانه سینما، یلدا جبلی، فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و کارگردان، رضا درستکار منتقد، نویسنده کتاب‌های سینمایی و مستندساز، سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده مشهدی سینما و عضو شورای صنفی نمایش، محمد احسانی، عضو شورای پروانه نمایش فیلم سینمایی و مدیر شبکه‌های تماشا، نمایش و نسیم، محمود اربابی، فیلم‌نامه‌نویس، عضو شورای پروانه ساخت و معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و حسین کرمی، عضو شورای پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی قرار است تا ۱۵دی فیلم‌های سینمایی راه‌یافته به این دوره از جشنواره را معرفی کنند.

«شاهین»؛ متقاضی حضور در فجر ۹۸
فیلم سینمایی «شاهین» جزو ۱۱۵فیلمی است که فرم حضور در جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر را پر کرده‌اند. این فیلم، محصول سازمان سینمایی داریوش و اولین فیلم سینمایی سالار طهرانی است که در فهرست ۳۷فیلم متعلق به فیلم‌سازان اول این دوره از جشنواره قرار دارد. طهرانی که سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه دارد، اولین فیلم سینمایی‌اش را در ژانر وحشت جلوی دوربین برده است. فیلم‌نامه «شاهین» به قلم مهران رنج‌بر، نویسنده، کارگردان و بازیگر، به نگارش درآمده است. مراحل فنی این فیلم سینمایی نیز ۲۱ شهریور و هم‌زمان با روز ملی سینما به پایان رسید، اما هنوز جزئیاتی از داستان آن منتشر نشده است. این اثر سینمایی به تهیه‌کنندگی آرش سجادی‌حسینی و علی گلبهاران ساخته شده است و در آن بازیگرانی، چون علیرضا کمالی، گلاره عباسی، مهران رنج‌بر، بهار نوحیان، فرزین محدث، ریحانه رضی، فرشاد دهنوی، هادی الیاس و احسان امانی نقش آفریده‌اند.

از کردستان عراق تا جشنواره فیلم فجر
جمیل رستمی که در کارنامه خود ساخت فیلم‌های سینمایی «ژانی گه‌ل»، «مرثیه برف» و «چشم» را دارد، این روز‌ها چهارمین فیلم بلندش با نام «بی‌تار» را برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌کند. این فیلم که با بازی بازیگرانی، چون مهدی پاکدل، مریم بوبانی، محیا دهقانی و تینو صالحی در روستا‌های کردستان فیلم‌برداری شده است، فیلمی متفاوت و با ویژگی‌های بومی است. داستان «بی‌تار» نیز درباره سفر یک گروه موسیقی به کردستان عراق است و اتفاقاتی که منطقه را تحت‌تأثیر قرار داده است، قصه فیلم را پیش می‌برد. موسیقی این فیلم نیز -براساس شخصیت‌های گروه که از بخش‌های مختلف ایران هستند- برگرفته از ملودی‌های اقوام ایرانی ازجمله کردی است. همچنین به‌گفته حامد حسینی، تهیه‌کننده، «بی‌تار» فیلمی درباره هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین کرد‌های ایران و عراق است و بنایش بر برادری و دوستی است.

«آینده» در فجر
امیر پورکیان که در کارنامه حرفه‌ای خود تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی، چون «دریا و ماهی پرنده» و «خنده‌های آتوسا» و همچنین کارگردانی فیلم «ناکوک» و سریال «ممنوعه» را دارد، نسخه نمایش ساخته جدیدش با نام «آینده» را تحویل دفتر سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر داده است. «آینده» به‌کارگردانی و نویسندگی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی سیدضیاء هاشمی، یک فیلم اجتماعی درباره خیانت است که جامعه پرتلاطم امروز را در بطن خانواده روایت می‌کند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «آینده جنین مادری است به نام امروز...». همچنین این فیلم نخستین همکاری امیرپورکیان با تهیه‌کننده فیلم‌هایی، چون «عروس»، «اعتراض» و «شوکران» است. پانته‌آ بهرام، کامبیز دیرباز، امیر جعفری، نیما شعبان‌نژاد و شهرام قائدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->