نجات مرد میانسال از چاله آسانسور (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید
سرخط خبرها

چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟

  • کد خبر: ۱۰۵۹۱
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟
حجت الاسلام محمدرضا زائری کارشناس مسائل فرهنگی
در باور دینی ما مردم با اراده و خواست الهی صاحب امر و مالک اختیار کشور هستند که با رأی خود اختیار اداره امور گوناگون کشور را برای مدتی به کسانی -از رئیس جمهوری تا نمایندگان مجلس- به عنوان وکیل و نماینده خود می‌سپارند. مردم‌سالاری دینی که بزرگ‌ترین دستاورد سیاسی، دینی، فکری و فرهنگی امام خمینی (ره) است و می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر کشور‌های اسلامی و همسایه ما عرضه شود به همین معناست.
یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان کشور آن است که بعد از تحویل گرفتن امانت از مردم، آنان را در جریان امور قرار دهند و در رابطه‌ای شفاف و دقیق، همه‌چیز را به طور کامل به اطلاعشان برسانند. این اصلی اساسی و قاعده‌ای است که خلاف آن در صورت ضرورت‌های خاص امنیتی و اطلاعاتی استثنا تلقی می‌شود، چنان‌که امیر مؤمنان بعد از قبول خلافت خطاب به مردم فرمود: هیچ چیز حکومت را جز موارد معدود و خاص امنیتی که باید از دشمنان محفوظ بماند از شما پنهان نخواهم کرد.
وقتی مسائل مختلفی که بعضا بیگانگان بهتر از هر کسی خبر دارند و در رسانه‌هایشان منعکس می‌کنند از مردم مخفی بماند، به مرور، فقط از اعتمادشان به نهاد‌های اطلاع‌رسانی داخلی کاسته خواهد شد. مخصوصا در شرایط حاضر که با گسترش شبکه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی ماهواره‌ای و اینترنتی تقریبا چیزی قابل کنترل نیست و اخبار مختلف به لحظه در سراسر جهان منتشر می‌شود، چاره‌ای جز رقابت خبری و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای نیست. در چنین میدان رقابت و فضای حساسی، تنها کسی برنده است که بتواند با رفتار حرفه‌ای و صحیح اعتماد مخاطبان را جلب کند و چشم و گوش آنان را به دست آورد. جز این رفتار هرچه باشد قطعا به باخت و شکست منتهی خواهد شد.
حوادث هفته‌های گذشته که به بهانه گران شدن بنزین در کشور رخ داد موقعیت آزمون خطیری برای رسانه ملی و نهاد‌های رسمی اطلاع‌رسانی رقم زد. متأسفانه ضعف رسانه‌های داخلی در پوشش کامل و دقیق اخبار فرصتی مغتنم در اختیار رسانه‌های معاند و بیگانه قرار داد که نیاز و عطش مخاطب به اطلاعات و اخبار را پاسخ گویند.
وقتی خود ما به صورت شفاف و صریح با مردم حرف نزنیم و همه‌چیز را صادقانه و دقیق به آن‌ها نگوییم، به طور طبیعی به سراغ صدا‌ها و کانال‌های خبری دیگر خواهند رفت و آنجاست که آن‌ها هر چیزی را هر طور بخواهند مطرح خواهند کرد و راست و دروغ را با هم عرضه خواهند نمود.
پس از گذشت هفته‌ها مسائل مختلفی به صورت مبهم مانده است و پرسش‌های مختلفی در ذهن و بر زبان مخاطب عام جاری است. چرا با مردم حرف نمی‌زنیم و به این پرسش‌ها پاسخ نمی‌دهیم؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->