سرخط خبرها

جمع‌آوری بیش از ۲۰ هزار و ۴۸۰ تُن زباله

  • کد خبر: ۱۰۶۱۷
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
جمع‌آوری بیش از ۲۰ هزار و ۴۸۰ تُن زباله
در ۸ ماهه نخست امسال انجام شد
موسوی‌زاده - شهردار منطقه ۸ از جمع‌آوری ۲۰ میلیون و ۴۸۱ هـــزار و ۳۳۰ کیلوگرم زباله در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان با مقایسه به زباله تولیدی سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.
به گزارش شهرآرا محله منطقه ۸، علی شیرازی با بیان اینکه افزایش جمعیت ساکن در شهرها، مقوله تأمین بهداشت جامعه شهری را دشوار می‌کند، اظهار کرد: یکی از مواردی که در تأمین بهداشت شهر‌ها تأثیر بسزایی دارد، موضوع جمع‌آوری زباله و پسماند‌های شهری است و در این میان شهرداری به عنوان متولی این امر نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است؛ این بود که حتی یک روز وقفه در انجام وظایف محوله شهرداری در زمینه تنظیف شهر و جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌ها تهدیدی جدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود.
شهردار منطقه با اشاره به آمار هشت‌ماهه جمع‌آوری زباله در منطقه ۸ در امسال و سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۲۰ کیلوگرم و امسال ۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زباله خانگی در منطقه جمع‌آوری شده است که امسال تولید زباله خانگی حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.
شیرازی با اشاره به تولید سرجارو‌هایی که در منطقه تولید می‌شود، توضیح داد: سال گذشته ۴ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۳۰ کیلوگرم و امسال ۵ میلیون ۱۰۶ هزار و ۷۹۰ کیلوگرم سرشاخه تولید شده که ۱۶.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۲۶۰ کیلوگرم سرجارو در سال گذشته جمع‌آوری شده است که با توجه به آمار امسال (۴۳ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم) ۸۶ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه منطقه ۸ در هسته مرکزی شهر قرار دارد و زائران و مجاوران زیادی از این محدوده عبور می‌کنند، اظهار کرد: خیابان امام رضا (ع) به دلیل وجود هتل‌های زیادی که دارد میزان تولید زباله بیشتری داشته است، همچنین خیابان‌های نامجو، بهشتی، کوهسنگی و حکیم نظامی در ناحیه ۲ به علت تراکم جمعیتی، تولید زباله بیشتری داشته‌اند. همچنین در ناحیه یک کوچه سرشور و چهنو نسبت به دیگر خیابان‌ها تولید زباله بیشتری داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه هزینه بسیاری برای نظافت و جمع‌آوری زباله به شهرداری تحمیل می‌شود از این رو باید تفکیک زباله از مبدأ مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: تفکیک زباله‌های خانگی از مبدأ و توسط شهروندان علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه‌های شهری و تبدیل زباله‌های قابل بازیافت به مواد مصرفی در کاهش آلودگی‌های ناشی از تفکیک‌نکردن و رهاسازی زباله‌ها در معابر و خیابان‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد.
شیرازی با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند‌ها و تفکیک زباله از مبدأ نیازمند فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با بیرون گذاشتن زباله در ساعات تعیین شده از دوباره‌کاری شهرداری برای جمع‌آوری زباله و پسماند و تحمیل هزینه مازاد جلوگیری کنند.
شهردار منطقه ۸ ادامه داد: جمع‌آوری مکانیزه پسماند، با هدف تسهیل در امر جمع‌آوری و جلوگیری از پراکنش زباله در زمان حمل، جمع آوری شیرابه حاصل از تراکم زباله و تخلیه‌نکردن آن در معابر و برطرف‌کردن نگرانی‌های بهداشتی شهروندان نیز از اقداماتی است که شبانه در منطقه انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->