سرخط خبرها

فقط ایده ندهیم، عمل کنیم

  • کد خبر: ۱۰۶۲۰
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
فقط ایده ندهیم، عمل کنیم
دومین جلسه شورای اجتماعی محله سرشور برگزار شد
صفائی - جلسه شورای اجتماعی محله سرشور با دستورکار انتخاب رئیس و نایب رئیس در دبیرخانه شورای اجتماعی محلات شهرداری منطقه8 برگزار و با رأی اعضا حسین رثایی به عنوان رئیس و کاظم عرفانیان به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.
وحید نعمت‌نیا، دبیر جلسه ،گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و مشارکت مردم در ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی مدیریت شهری مهم‌ترین اصل در شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات است. در این شوراها نمایندگان محله حضور دارند تا با کمک یکدیگر گرهی از کار هم‌محله‌ای‌هایشان باز کنند.

مشارکت مردم، تحقق اهداف مدیریت شهری
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه8 اظهار داشت: تشکیل و راه‌اندازی شورای اجتماعی محلات، گامی مهم در مشارکت همه‌جانبه مردم و تحقق اهداف مدیریت شهری است. تشکیل شوراها منجر به مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری و انجام هرچه بهتر برنامه‌ها می‌شود. مسلم ابراهیم‌زاده ادامه داد: بی‌تردید با تشکیل شورای اجتماعی محلات می‌توانیم از تجربه صاحب‌نظران در کیفی‌سازی خدمات هرچه بهتر به شهروندان و در مسیر آبادانی و توسعه شهری استفاده کنیم.

مسائل را در قالب پروژه تعریف کنیم
رئیس شورای اجتماعی محله سرشور با اشاره به این موضوع که اعضای شورای اجتماعی محله سرشور علاوه‌بر خدمت به ساکنان محله خادم زائران امام رضا(ع) هستند، گفت: اگر می‌خواهیم کاری برای محله انجام دهیم نباید حرف بزنیم، باید عمل کنیم و برای رسیدن به این هدف مسائلی را مطرح کنیم که قابلیت اجرایی دارند. همچنین کارها نباید در حد ایده باشند، برای حل مشکلات مردم باید مسائل را در قالب پروژه تعریف کنیم تا به نتیجه برسند. رثایی یادآور شد: شورای اجتماعی محلات جناح‌بندی و سیاسی نیست در این شورا کار براساس کارشناسی انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اجتماعی محلات آگاه به مسائل محله هستند و مشکلات مردم را بهتر می‌دانند پیشنهاد داد: بهتر است مشکلات را براساس درخواست اهالی اولویت‌بندی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

اولویت‌ها با نظر مردم باشد
کاظم عرفانیان، نایب رئیس محله سرشور، پیشنهاد داد: در ابتدای کار اهالی با اعضای شورای اجتماعی محله و کارکرد آن آشنا شوند تا بتوانند ارتباط دوسویه برقرار کرده و با مشکلات مردم آشنا شوند. وی با اشاره به این موضوع که رئیس و نایب رئیس از میان مردم انتخاب شده‌اند، گفت: کار مردمی را به فال نیک می‌گیریم و می‌دانیم طرح‌ها توسط مردم و با درنظر گرفتن مصلحت آن‌ها انجام خواهد شد. عرفانیان با اشاره به اولویت‌بندی مشکلات محله سرشور تأکید کرد: در ابتدا ما به‌عنوان اعضای شورا باید مسائل را بررسی کنیم و پس از اولویت‌بندی آن‌ها طی جلسه‌ای مسائل را با مردم درمیان بگذاریم و درنهایت بنا به اهمیت موضوع به آن‌ها بپردازیم.

سرشور فراتر از یک محله
علی قاسمی دیگر عضو شورای این محله گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا به مرم محله خودمان خدمت کنیم. محله سرشور فراتر از یک محله است و باید حواسمان به این موضوع باشد زیرا علاوه‌بر ساکنان محله باید زائران و مجاورانی را که در این محدوده تردد دارند در نظر بگیریم. محسن پیکان با اشاره به اینکه شورای اجتماعی محلات پل ارتباطی مردم با مسئولان خواهد بود، گفت: این شورا در بررسی و حل مشکلات مردم، نقش‌آفرین خواهد بود و به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری به شمار می‌روند. هر یک از ما تعهدی به ساکنان محله داریم و باید وظیفه‌مان را به‌درستی انجام دهیم. مشارکت مردم در اداره محله سبب می‌شود تا مدیریت شهری به‌طور دقیق‌تر در جریان خواسته‌های اهالی محلات قرار گیرد.

استفاده از پتانسیل محله
محمدعلی خدادادی توضیح داد: باید تلاش کنیم با تشکل‌ها و نهادهای برنامه‌ریز تعامل داشته و در برنامه‌ریزی‌های محله از پتانسیل آن‌ها استفاده کنیم. وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی یادآور شد: هر یک از اعضا تخصصی دارند و می‌توانیم با تشکیل کارگروه‌های تخصصی مردم را پای کارآورده و از توانایی همه ساکنان محل استفاده کنیم. با این روش مردم در برنامه‌ریزی‌ها حضور دارند و خودشان مشارکت می‌کنند. علیرضا محمدزاده، مدیر هنرستان باهنر، نیز گفت: هرچند محله سرشور محله‌ای قدیمی است و نمی‌توانیم برخی خدمات مانند افزایش فضای سبز یا احداث پارکینگ را در آنجا داشته باشیم، اما این محله ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد. همان‌طور که از فضای کال قره‌خان به عنوان بوستان رضوی استفاده شده است، می‌توانیم پیشنهاد دهیم از فضای مدارس به‌عنوان پارکینگ استفاده شود. با این‌کار علاوه‌بر رفع مشکل پارکینگ، درآمدزایی برای مدارس است و می‌توانند از آن استفاده کنند. مصطفی حامد، نماینده مساجد، گفت: محله سرشور مشکلات بسیاری دارد و برای رفع آن نیاز به اولویت‌بندی داریم. یکی از مسائل مهم آن با توجه به حضور زائران و مجاوران رهگذر، بحث سرویس بهداشتی است که باید فکری برای آن کنیم. همچنین مساجد این محله نیم‌ساعت قبل و بعد از اذان باز هستند که این هم باید با هماهنگی متولیان امر تغییر کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->