نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز سه شنبه ساعت ۱۵

  • کد خبر: ۱۰۶۲۲
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز سه شنبه ساعت ۱۵
با توجه به اینکه در این فصل جدولی برای جام حذفی در نظر گرفته نشده امکان دارد در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شاهد دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ساعت ۱۵:۰۰ قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار است در محل سازمان لیگ برگزار شود و این در شرایطی است که امکان دارد برای چهارمین بار، شاهد دیدار ۲ تیم پرسپولیس و استقلال در جام حذفی باشیم.


۶ تیم لیگ برتر، یک تیم لیگ یک، یک تیم دسته دوم


از میان ۸ تیمی که به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافتند ۶ تیم لیگ برتری (استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، نفت مسجدسلیمان، شاهین شهرداری بوشهر) یک تیم از لیگ یک (مس کرمان) و یک تیم هم از لیگ دسته دوم (شهرداری ماهشهر) در این قرعه‌کشی شرکت خواهند داشت.


۶ تیم باسابقه حضور در مرحله نیمه‌نهایی


از میان تیم‌های باقی‌مانده ۴ تیم سابقه قهرمانی در جام حذفی را دارند و ۶ تیم از این ۸ تیم باقی‌مانده پیش‌ازاین حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را تجربه کردند که نشان می‌دهد در این فصل رسیدن به قهرمانی کار چندان راحتی به نظر نمی‌رسد.


استقلال پرافتخارترین تیم جام حرفی


استقلال با هفت عنوان قهرمانی و چهار نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی با ۶ عنوان اولی و ۲ نایب‌قهرمانی در رده بعدی قرار دارد. تراکتور هم در فصل ۹۲-۹۳ با شکست مس کرمان به تنها افتخار خود دست پیدا کرد. سپاهان هم چهار بار به فینال جام حذفی رسیده و در هر چهار حضورش در فینال موفق به فتح عنوان قهرمانی شده است. همچنین در فصل ۹۰-۹۱ شاهین بوشهر تحت هدایت حمید درخشان به فینال جام حذفی راه پیدا کرد، اما در ضربات پنالتی بازی را به استقلال واگذار کرد. تیم‌های نفت مسجدسلیمان و شهرداری ماهشهر هم تنها تیم‌های بدون عنوان جام حذفی به شمار می‌روند.


۴ مربی خارجی روبروی ۴ مربی ایرانی


نکته دیگر جالب‌توجه تقابل مربیان خارجی و داخلی در این جام است که به‌صورت ۴ به ۴ تقسیم‌شده‌اند. ازیک‌طرف استراماچونی (استقلال)، دنیزلی (تراکتور)، میشو (شهرداری بوشهر)، کالدرون (پرسپولیس)، و از طرفی چهار مربی داخلی مجتبی حسینی (مس کرمان)، مهدی پاشازاده (شهرداری ماهشهر)، مهدی تارتار (نفت مسجدسلیمان)، امیر قلعه نوعی (سپاهان) در این مرحله هدایت تیم‌های باقی‌مانده در این جام را بر عهده‌دارند که حالا باید منتظرانجام قرعه‌کشی باشیم تا مشخص شود کدام‌یک از مربیان باهم روبرو خواهند شد.


کدام تیم میزبان و کدام تیم مهمان خواهند بود


در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم‌های پرسپولیس، استقلال، شاهین، شهرداری ماهشهر میزبان و تیم‌های تراکتور، نفت مسجدسلیمان و مس میهمان بودند و به همین دلیل اگر تیم‌های مهمان باهم روبرو نشوند باید در خانه میزبان رقبایشان باشند. برای مثال ممکن است دیدار تراکتور مقابل پرسپولیس، استقلال و یا سپاهان را در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود. در مورد تیم‌هایی که دور قبل میزبان بوده‌اند یا تیم‌هایی که در مرحله پیشین میهمان بوده‌اند به هم برخورد کنند، قرعه‌کشی مشخص خواهد کرد که کدام تیم میزبان است
به خاطر حضور ۴ تیم مدعی در این مرحله امکان برخورد دو تیم مدعی در این مرحله بسیار زیاد است و این در حالی است که این تیم‌ها به‌احتمال خیلی زیاد دوست دارند با تیم‌های شهرداری ماهشهر و یا مس کرمان برخورد کنند، خصوصاً شهرداری ماهشهر که به‌احتمال فراوان در این بازی مهمان خواهد بود.


احتمال برگزاری دربی در مرحله یک‌چهارم نهایی


با توجه به این موضوع که هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد امکان برخورد هر تیمی باهم وجود دارد که قطعاً جذاب‌ترین بازی این مرحله مصاف دو تیم پرسپولیس و استقلال خواهد بود و اگر این اتفاق محقق شود این برای چهارمین بار است که این دو تیم باهم روبرو خواهد شد.


سابقه تقابل استقلال و پرسپولیس در جام حذفی


اولین بازی این دو تیم برمی‌گردد به تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۷ که این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه صفر بر صفر به اتمام رسید و پرسپولیس موفق شد در ضربات پنالتی آبی پوشان را شکست دهد.
دومین دیدار این دو تیم هم در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۸۷ در مرحله فینال بود که سرخ پوشان پایتخت با گل‌های هاشمی نسب و افشین پیروانی در مقابل تک‌گل سهراب بختیاری زاده توانست به‌عنوان قهرمانی دست یابد. سومین و آخرین تقابل ۲ تیم در جام حذفی به ۱۸ آذرماه سال ۱۳۹۰ مربوط می‌شود. جایی که آبی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی با سه گل در وقت‌های اضافه به برتری درخشانی دست پیدا کردند. مجتبی جباری در دقایق ۹۶ و ۹۸، دو گل ابتدایی را وارد دروازه حقیقی کرد و در ادامه اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۶ گل سوم را وارد دروازه سرخ‌پوشان کرد.

 

منبع: ورزش سه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->