آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود خزعلی: در زمینه حجاب به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی وزیر اقتصاد: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲ صفر شد اعمال قانون ۱۶۰۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | بازتاب تنبیه موشکیِ صهیونیست‌ها در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران آغاز شد | امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است وزارت خارجه آمریکا مذاکره مستقیم با ایران با موضوع برجام را رد کرد رئیس جمهور وارد سریلانکا شد درباره سرخک و واکسیناسیون آن، چه می‌دانید؟ معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح
سرخط خبرها

ایران؛ هم رزم ملت فلسطین

  • کد خبر: ۱۰۶۵۶۴
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ایران؛ هم رزم ملت فلسطین
ناصر ابوشریف - عضو دفتر سیاسی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران

رهبر معظم انقلاب و پیش از ایشان امام خمینی (ره) به عبارات مختلف تأکید کرده اند که ام المسائل امت اسلامی مسئله فلسطین است و رژیم غاصب اسرائیل خطری برای همه و آتش افروز همه مشکلات داخلی امت اسلامی. پیروزی بر این رژیم است که می‌تواند وحدت و قدرت ما را بازگرداند و مسلمانان را دوباره به یک قدرت جهانی تبدیل کند. رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه ایفای نقش تمدنی توسط امت اسلامی است.

اینکه اجازه داده نمی‌شود دایره‌ای به شعاع ۱۵۰۰ مایل در پیرامون قدس شریف از رژیم صهیونیستی قوی‌تر باشد، یک تصمیم آمریکایی، اروپایی و جهانی است. از این روست که برای رسیدن به اهداف پلیدشان باید سوریه و عراق و ارتش مصر نابود شوند و ایران -اگر امکان نابودی اش نیست- نیز باید ضعیف شود و همین طور ترکیه و حکومت‌های خلیج؛ بنابراین با وجود رژیم غاصب صهیونیستی، هیچ شرطی از شروط جنبش در میان مسلمانان به چشم نمی‌خورد.

ضمن اینکه پای اشغال یک سرزمین اسلامی در میان است که تکلیف آزادسازی آن بر عهده هر مسلمانان است. چه رسد به اینکه آن مکان اشغال شده قبله اول مسلمانان و سومین حرم متعلق به مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم (ص) باشد.

بسیار ناراحت کننده است که جماعتی قلیل این چنین بر قبله اول مسلمین جهان مسلط شده اند. این وضع نتیجه چیزی جز تفرقه و خیانتِ بعضی از سران کشور‌های اسلامی به آرمان قدس شریف نیست. باید بدانیم مسئله قدس تنها به فلسطین مربوط نیست بلکه وضعیتی است که امروز در جهان اسلام، عراق، سوریه، افغانستان و ... با آن روبه رو هستیم.

امام خمینی (ره) همیشه بر مسئله فلسطین تأکید داشت و اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامید که باید از روی زمین محو شود. به همین دلیل، مبارزه با آن را وظیفه همه امت دانست. هم چنین روز قدس را مخصوص یاری فلسطین و تجدید بیعت امت اسلامی با آن قرار داد. رهبر انقلاب نیز تا امروز دقیقا همین خط اسلامی صحیح را ادامه داده اند و سر سوزنی منحرف نشده اند.

انقلاب اسلامی ایران برای نقش آفرینی بیشتر مردم نسبت به فلسطین، از جایگاه حکومتی، همیشه پشتیبانی سیاسی، معنوی، حقوقی، مادی و نظامی داشته است. هم چنین در مقاطع حساس، همه ایرانیان بر این مسئله اتفاق نظر داشته اند. مثلا در سال ۲۰۱۴ دیدیم که مردم، حتی آن‌هایی که به ظاهر از امور اسلامی و انقلابی و مسئله فلسطین دور می‌دانیم، به طور خودجوش به میدان آمدند و از فلسطین حمایت کردند.

ملت ایران از ملت‌هایی است که همیشه پای کار مسائل اسلامی و انسانی و اخلاقی بوده است. هیچ وقت یادم نخواهد رفت در آخرین دیداری که با حاج قاسم سلیمانی داشتم، صراحتا گفت اولین چیزی که در قیامت از ما سؤال خواهند کرد این است که درباره قدس چه کردید. می‌بینیم که قدس چه جایگاهی نزد این شهید عزیز داشت.

اکنون ملت فلسطین در گیرودار یک مبارزه حقیقی با رژیم غاصب صهیونیستی است. همه مؤسسات حقوق بشری اسرائیل را یک رژیم نژادپرست می‌دانند؛ بنابراین از ملت ایران انتظار می‌رود مطابق مبانی دینی، اخلاقی و انسانی هم چنان در این مبارزه هم رزم ملت فلسطین باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->