پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

میانگین حداقل‌های یک زندگی کارگری، ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است

  • کد خبر: ۱۰۶۷۴۳
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
میانگین حداقل‌های یک زندگی کارگری، ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است
نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با رد انتقاد‌ها از افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران گفت: میانگین حداقل‌های یک زندگی ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است، اما مزد تعیین شده برای امسال ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی خدایی عضو شورای‌عالی کار و نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار در مصاحبه با رادیو با اشاره به آغاز هفته کارگر گفت: امیدوارم که در این هفته به‌جای حمله به حقوق و منافع قبلاً کسب شده کارگران، به فکر مشکلات معیشتی و جاری آن‌ها در بحث‌های کاری باشیم.

وی افزود: فراموش نکنیم که کارگران بیش از نیمی از جمعیت این کشور هستند و در زمان‌ها و عرصه‌های مختلف همواره پشتیبان تولید و این نظام بوده و هستند.

نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که این حداقل مزد تعیین شده هنوز هم با حداقل‌های قانونی ما فاصله دارد و ما کارگران هستیم که هنوز هم بابت حداقل مزد تعیین شده باید ناراضی باشیم.

خدایی گفت: اگر مسئولان تورم را به صفر می‌رساندند و قیمت‌ها در سال جاری به همان قیمت سال ۱۴۰۰ باقی می‌ماند هیچ نیازی به افزایش حقوق نبود، اما این اتفاق نیفتاده و ما هرسال فقط قدرت خرید ازدست‌رفته کارگر را جبران می‌کنیم، اما بعد از چند ماه اثر همان افزایش حقوق هم از بین می‌رود.

نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه ما هم تابعی از نرخ تورم در جامعه هستیم گفت: حداقل دستمزد یک قانون حمایتی است. مطابق نصّ صریح قانون کار، شورای‌عالی کار موظف به تعیین مزد شده، اما باید به‌اندازه‌ای باشد که حداقل‌های زندگی را تأمین کند.

وی تصریح کرد: میانگین حداقل‌های یک زندگی ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است، اما مزد تعیین شده برای امسال ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود، اما مشخص نیست که چرا آقایان دائماً افزایش ۵۷ درصدی را برجسته می‌کنند و فراموش می‌کنند که پایه دستمزد را از ابتدا کوچک نگه داشتند.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->