امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها

لاوروف: «لغو تحریم‌های روسیه» بخشی از مذاکرات صلح با اوکراین است

  • کد خبر: ۱۰۶۷۷۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
لاوروف: «لغو تحریم‌های روسیه» بخشی از مذاکرات صلح با اوکراین است
وزیر خارجه روسیه گفت: لغو تحریم های روسیه بخشی از مذاکرات صلح بین مسکو و اوکراین است که «دشوار» است اما به صورت روزانه ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، لاوروف در اظهارات خود در مصاحبه با خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، که در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه نیز منتشر شد، اظهار داشت: در حال حاضر هیات های مذاکره کننده روسیه و اوکراین تقریبا به طور روزانه از طریق ویدئو کنفرانس درباره پیش نویس توافق احتمالی مذاکره می کنند.

اوکراین و روسیه از ۲۹ مارس (۹ فروردین) تاکنون مذاکرات صلح رو در رویی نداشته اند و فضای مذاکرات با توجه به اتهامات اوکراین مبنی بر این نیروهای روسی حین خروج از مناطق نزدیک کی یف مرتکب جنایت هایی شده اند وخیم تر شده است؛ مسکو این ادعا را رد می کند.

لاوروف گفت: دستور مذاکرات صلح با اوکراین همچنین در بین مسائل دیگر شامل مسائل مربوط به نازی زدایی، به رسمیت شناختن واقعایت های ژئوپلتیکی جدید، لغو تحریم ها و وضعیت زبان روسی است.

وی با این حال از ارائه جزییات بیشتری خودداری کرد و اظهار داشت: ما علاقه مند به ادامه مذاکرات به رغم سختی آن هستیم.

هشدار اوکراین درباره شکست مذاکرات

کی‌یف روز جمعه هشدار  داد که مذاکرات درباره پایان دادن به جنگ روسیه که اکنون در سومین ماه خود بسر می برد، با خطر فروپاشی مواجه است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از ابتدای آغاز این جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) گفته تحریم های غرب علیه روسیه باید تقویت شود و نمی تواند بخشی از مذاکرات باشد.

اوکراین روز جمعه ضمن هشدار درباره شکست مذاکرات گفت: روسیه مناطقی در شرق این کشور را هدف بمباران های خود قرار داده اند و این در حالیست که قانونگذاران آمریکایی وعده داده اند بسرعت بسته کمک گسترده جدیدی را برای کی یف تصویب کنند.

رویترز نوشت: نیروهای روسیه پس از ناکامی در تصرف پایتخت در یک حمله ۹ هفته ای که شهرها را به ویرانه تبدیل کرد، هزاران نفر را کشته و ۵ میلیون اوکراینی را مجبور به فرار به خارج از کشور کرد، تمرکز خود را به سمت شرق و جنوب اوکراین معطوف کرده است.

مسکو شهر خرسون در جنوب اوکراین را به تصرف خود درآورده و نیروهایش بیشتر شهر بندری ماریوپل در شرق این کشور را اشغال کرده‌اند. در این شهر تلاش‌های سازمان ملل برای تخلیه غیرنظامیان و نظامیان در یک کارخانه بزرگ فولاد در حال انجام است.

زلنسکی در گفتگو با خبرنگاران در لهستان که میزبان تقریبا سه میلیون آواره اوکراینی است درباره چشم انداز تداوم مذاکرات با روسیه ابراز بدبینی کرده و جنایت های روسیه را عامل خشم عمومی عنوان  کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->