آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یادحقی درباب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری
سرخط خبرها

به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*

  • کد خبر: ۱۰۶۷۸۵
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*
بهروز فرهمند - روزنامه نگار

خبر کوتاه؛ اما تلخ بود، نادر طالب‌زاده عزیز هم از جمع ما رفت؛ مردی از تبار آوینی‌های ناب و اصیل؛ مردی از جنس فرهنگ و هنر و رسانه، البته با پسوند «انقلاب اسلامی»؛ و چقدر که به این پسوند، باورمند بود و آگاهانه به آن عشق می‌ورزید.

این روز‌ها و در روزگار کرونایی، «رفتن»‌ها دیگر چندان موجب شگفتی نمی‌شود، اما حاج‌نادر اگر هنوز هم می‌ماند، کار‌های ناکرده فراوان داشت، او کار‌ها و پروژه‌های بزرگی را در حوزه هنر و رسانه انقلاب اسلامی به ثمر رسانده بود، اما از آنجا که مرد گود و میدان و عمل بود، نمی‌توانی تصور کنی که نادر طالب‌زاده باشد و پروژه‌ای فرهنگی را آغاز نکند، به بچه‌های رسانه‌ای مشورت ندهد، ایده خلاقانه‌ای را رو نکند و باری را از دوش بچه‌های فرهنگ و رسانه و هنر انقلاب اسلامی برندارد.

نادر طالب زاده هوشمندی رسانه‌ای‌اش را در همان روز‌های اول انقلاب اسلامی نشان می‌دهد؛ آنجا که خبرنگاران خارجی نشستی خبری را با حضرت امام (ره) برگزار می‌کنند و با هوشیاری و فهم درستش از نقش رسانه در غرب و نیز آگاهی‌ای که از جایگاه «فتوای جهاد» در فقه اسلامی دارد، پرسشی را به یکی از خبرنگاران غربی می‌دهد تا او از امام(ره) بپرسد.

اگر آمریکا بخواهد در ایران کودتا کند، آیا ممکن است شما از ابزار و امکان «فتوا» استفاده کنید و مردم را به قیام همگانی فرابخوانید؟

همین پرسش و اینکه بدون هیچ هماهنگی‌ای بخواهی افکار عمومی غرب را در هنگامه روز‌های سخت و پرتنش اول انقلاب اسلامی با مفهوم و واژه‌ای به نام «فتوای جهاد» آشنا کنی و پیام بازدارنده‌ای را به واشنگتن و کاخ سفید برسانی، مبنی بر اینکه «اگر در کشور ما دخالت کنید، با واکنشی پیش بینی‌نشدنی روبه‌رو می‌شوید»، نهایت فهم راهبردی نادر طالب‌زاده در آن روز‌های پرآشوب است.

باری، نادر طالب‌زاده حق زیادی به گردن رسانه و هنر انقلاب دارد، تا آنجا که بی‌هیچ اغراق و گزاف گویی، می‌توان او را پدر معنوی رسانه و هنر انقلاب اسلامی نامید. ان‌شاءا... روحش شاد و آرام و در پرتو انوار آمرزش الهی باشد و راه و دغدغه‌ها و آرمان‌هایش هرگز بر زمین نماند.


* تیتر برگرفته از سروده‌ای بلند از علی معلم دامغانی، در رثای سیدمرتضی آوینی است.

به خضر تشنه می‌رسد نژاد شعله‌خوار من*

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->