تدوین سند سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۰۶۸۱۸
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
تدوین سند سیاست‌های کلان شورای اسلامی شهر مشهد
رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد از تهیه سند برنامه‌ها و سیاست‌های کلان شورا برای ابلاغ به شهرداری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون اقتصادی،  سرمایه گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد از تهیه سند برنامه‌ها و سیاست‌های کلان شورا برای ابلاغ به شهرداری خبر داد و گفت: در این سند که براساس دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب، مشکلات مردم و... تهیه شده است، برنامه‌ها و راهبرد‌های شورای اسلامی شهر را مشخص کردیم. این راهبرد‌ها به زودی به شهرداری مشهد ابلاغ خواهد شد تا مدیریت شهری را برای خدمت رسانی بهتر به مردم کمک کند.

مجید دبیریان در گفت وگویی برخط با مردم و اصحاب رسانه، با تشریح عملکرد کمیسیون اقتصادی شورا، تصریح کرد: پیش از آغاز سال جدید و با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در مسیر استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها برای شهر گام برداشته بودیم و حالا مصمم‌تر از پیش این کار را ادامه می‌دهیم.

براین اساس ساخت دومین کارخانه نوآوری مشهد در دستورکار قرارگرفت از آنجا که در حاشیه شهر مشهد ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و نخبگان زیادی در این منطقه از مشهد زندگی می‌کنند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، قرار است کارخانه دوم در حاشیه شهر مشهد تأسیس شود.

وی افزود: تأسیس سومین کارخانه نوآوری هم در دستورکار شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار دارد و صحبت‌های اولیه برای اجرای این کار با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است تا این کارخانه با استفاده از ظرفیت دولتی ساخته شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام نارضایتی از وضعیت کارخانه نوآوری که پیش از این در مشهد ساخته شده است، گفت: این کارخانه با مبلغ سنگین ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است، اما شهرداری به جای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیانی که در آنجا مستقر هستند، فقط در حال اجاره گرفتن از آن هاست. کارخانه نوآوری نیاز به برنامه‌ای مناسب برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های مستقر در آنجا را دارد.

دبیریان تأکید کرد: شهرداری مکلف است تا از ظرفیت دانش بنیان‌ها به ویژه در بحث اقتصاد استفاده کند. مشارکت شهرداری در سهام داری این شرکت‌ها برای ما مهم‌تر است و حتی اجازه دادیم تا شهرداری در صورت لزوم خودش هم شرکت تأسیس کند.

پروژه ایجاد شهر فرودگاهی مشهد موضوع دیگری بود که دبیریان درباره اش صحبت کرد وگفت: شهر فرودگاهی یکی از الزامات مشهد است و در مدیریت شهری احساس کردیم که می‌توانیم به عنوان هماهنگ کننده همه سازمان‌ها و ارکان دخیل در این ماجرا را پای کار بیاوریم. این پروژه طولانی مدت است و ساخت آن دست کم ۱۰ سال طول می‌کشد.

شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرده و قرار است تا بررسی‌های لازم برای ساخت در مشهد را بررسی کند و البته شهردار مشهد در جلسه‌ای با معاونت اقتصادی رئیس جمهور، این موضوع را مطرح و دولت اعلام آمادگی کرده است که این پروژه در اولویت مگاپروژه‌های دولتی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری پروژه‌هایی تعریف و اجرا شد که کارشناسی لازم و مهندسی ارزش نداشت و دارای ایراد‌های اساسی بود. با این همه، اما تعدادی از پروژه‌ها براساس اولویت بندی مشخص شده درحال اجرا هستند.

دبیریان با انتقاد از طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های زودبازده در حاشیه شهر گفت: در اولین روز‌های این شورا، طرح تعریف و ایجاد پروژه‌های زودبازده را تصویب کردیم که البته از شهرداری توقع داشتیم این پروژه‌ها را زودتر به سرانجام برساند و بار‌ها در این باره تأکید کردیم.

دبیریان به ماجرای طرح شفافیت حقوق مدیران شهرداری نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه پرداختن به این موضوع باید در قالب طرحی پخته و جامع باشد، بیان کرد: مسئله شفافیت از ابتدا در دستورکار شورای اسلامی شهر بود و حتی کمیته‌ای هم برای آن تشکیل شد، اما در روز بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱، این مسئله به صورت ناگهانی در صحن علنی مطرح شد که من خودم به آن رأی مخالف دادم. شفافیت باید در قالب طرحی توسط نمایندگان نوشته و تصویب شود و بعد با کمترین حاشیه ممکن اجرا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی عملکرد شهردار مشهد، گفت: نمره به شهردار را باید از جهات مختلف مثل انتصابات و عملکرد مدیران منصوب ایشان بررسی کرد که با توجه به همه این‌ها من نمره قبولی می‌دهم. نقطه ضعف شهرداری مشهد این است که اتفاقات خوبی را که در شهر می‌افتد، رسانه‌ای نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->