آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

رویکرد مثبت شورا به مسجدمحوری

  • کد خبر: ۱۰۶۸۱۹
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رویکرد مثبت شورا به مسجدمحوری
مهدی ناصحی - نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد

از شعار‌های شاخص شورای اسلامی ششم، مسجدمحوری است. در تاریخ، مساجد به صورت پیوسته به عنوان محور محلات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و دینی شناخته شده است؛ بنابراین باید با بهره گیری از روش‌های گوناگون مساجد را تقویت کرد.

براساس همین اهمیت و جایگاه، شورای اسلامی ششم شهر مشهد درصدد بود که مساجد را در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به جایگاه واقعی برگرداند. رکن تربیت افراد در جامعه، خانواده است و از سوی دیگر، خانواده نیز در محله زندگی می‌کند و محور محله نیز مسجد است.

مسجد از جایگاه محوری برخوردار است و تلاش می‌کنیم تا در شورای شهر جایگاه اجتماعی مساجد را با همکاری دستگاه‌های مرتبط ارتقا دهیم.

یکی از موضوع‌های دیگری که در کنار مساجد همیشه مطرح بوده، جایگاه فرهنگ سراهاست. با توجه به فرهنگ سرا‌های موضوعی در شهرمان، این مجموعه‌ها می‌توانند پشتیبان تخصصی مساجد باشند. از نکات بسیار مهم دیگر، جوان گرایی در مساجد است.

جوانان باید باانگیزه وسط میدان قرار بگیرند و در مسیر ارتقای سرمایه اجتماعی نظام اسلامی نقش آفرینی کنند. مساجد می‌توانند با کمک حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری برای تسکین درد‌های مردم نقشی مؤثر داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->