جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه خراسان بزرگ

  • کد خبر: ۱۰۶۸۵
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
انتقال دائمی ۳۳ هزار شی تاریخی از موزه ملی به موزه خراسان بزرگ
مدير موزه بزرگ خراسان گفت: 80 هزار نفر طي نيمه نخست امسال از اين موزه بازديد داشتند كه در اين ميان حضور گروههاي دانش آموزي، دانشجويي و تورهاي گردشگري بسيار پررنگ بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد رکنی با اعلام این خبر ادامه داد: این تعداد به نسبت میانگین سال‌های گذشته از رشد خوبی در حدود ۲۰ درصد برخوردار بوده است.
وی افزود: امروز وجود موزه به ویژه موزه‌های باستانشناسی و هنری در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن خطه محسوب می‌شود. موزه‌ها نقش بزرگی در تداوم توسعه فرهنگی و معنوی دارا هستند.
مدیر موزه بزرگ خراسان ادامه داد: موزه‌ها به عنوان یک مرکز آموزشی، عملکرد و سازوکار قابل توجهی دارند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری فرهنگی و هنری، القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی داشته باشند.

محمد رکنی گفت: این اشیاء متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی است که در جهت تکمیل بخش‌های مختلف موزه خراسان بزرگ در سال جاری به این محل انتقال یافته است.

وی اظهار کرد: این انتقال در جهت تکمیل پروژه فعال سازی موزه بزرگ خراسان انجام گرفته و معادل حدود ۷۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود:این اشیاء به عنوان آثار ارزشمند تاریخی در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته می‌شود و به صورت ثابت و دائمی در محل موزه جاگذاری شده است.
موزه بزرگ خراسان از نظر ساختمان، تداعی گر اثر تاریخی کاخ خورشید در شهرستان کلات است و یکی از موزه­‌های استاندارد کشور محسوب می‌شود که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی احداث شده و هر طبقه بر اساس نوع کاربری آن، تجهیز و تقسیم بندی شده است.
این پروژه که اجرای آن در سال ۱۳۸۴ آغاز شده دارای سه مرحله می‌باشد که بخش اول آن شامل ساختمان موزه، فضای مخزن، آمفی تئاتر، آزمایشگاه مرمت اشیای تاریخی و نمایشگاه یافته‌های باستان شناسی خراسان است.
مرحله دوم موزه نیز شامل نمایشگاه آثار برجسته ایران و مرحله دوم فضای موزه می‌باشد که تا کنون این دو مرحله به صورت کامل به بهره برداری رسیده است.
در بخش سوم موزه بزرگ نیز که شامل تکمیل طبقات موزه است هم اکنون اقدامات لازم از جمله انتقال اشیاء تاریخی انجام می‌شود.
موزه بزرگ خراسان در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع صحنه‌ای از تجلی خراسان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->