گزارش وزیر کشور به مجلس درباره تحرکات در مرز ایران و افغانستان

  • کد خبر: ۱۰۶۹۲۷
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
گزارش وزیر کشور به مجلس درباره تحرکات در مرز ایران و افغانستان
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر کشور درباره اتفاق مرزی و تحرکات نیروهای وابسته به طالبان گزارش هایی ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان تشکیل شد.

وی توضیح داد: سوال یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و تعداد دیگری از نمایندگان در خصوص امنیت مرزها بود که با توجه به ابعاد امنیتی موضوع قرار شد فرصتی برای بررسی بیشتر به وزیر کشور داده شود گیرد، دو نفر از نمایندگان پیش از طرح سوال از وزیر سوالات خود را پس گرفتند.

عباس زاده خاطر نشان کرد: همچنین در ادامه جلسه با حضور وزیر کشور و فرمانده مرزبانی در خصوص  تحرکات مرزی اخیر در مرزهای غربی کشور بحث و بررسی صورت گرفت و توضیحاتی در خصوص تحرکات برخی عوامل منتسب به حکومت طالبان در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به هوشیاری و آمادگی نیروهای مرزبانی و ظرفیت بالای لجستیکی و مجاهدت این نیروها مرزهای جمهوری اسلامی ایران از امنیت مطلوبی برخوردار است و مجموعه مرزبانی ما از قوی‌ترین نیروهای مرزبانی منطقه است. قطعا مخاطره‌ای در مرز ما به وجود نمی آید اما همه تحرکات مرزی با دقت باید رصد شود و این موضوع مهم است که آیا تحرکات اخیر با اطلاع حکومت مرکزی افغانستان بوده است یا خیر و همه ابعاد این موضوع باید روشن شود.

عباس زاده همچنین گفت: اقدامات مرتبط در حوزه دیپلماتیک نیز صورت گرفته، بی‌شک برخی عوامل مایل به ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی ایران و همسایگان شرقی خود هستند و خارج از این مرزها به دنبال نقش آفرینی هستند و ما باید هوشمندانه این اقدامات را رصد کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->